מה הסוגים הקיימים עבור ביטוחים לרכב

תוכן עניינים

עולם הביטוח הוא לא עולם כל כך פשוט ומי שלא עוסק בתחום ברמה מקצועית לא תמיד יכול להבין את המורכבות שבדבר. כאשר אתם בוחרים פוליסות שונות לביטוח חשוב לשים לב לסעיפים הרבים ולוודא שאלו אכן תואמים לנתונים האישיים שלכם. ההתאמה האישית מאד חשובה כאן. ביטוח לרכב מחולק לשלוש קטגוריות עיקריות שחשוב להכיר לפני שאתם מחליטים איזו פוליסת ביטוח אתם בוחרים לרכב שלכם. הצוות המקצועי של רמי לוי ביטוח מעניק לכם במאמר זה הסבר נרחב ומקיף על סוגי הביטוחים הקיימים ועל החשיבות לליווי מקצועי ומעטפת המאפשרת בדיקת תיק ביטוחי, ליווי אישי, מקצועי והתאמת פוליסה לפי צרכים ונתונים אישיים, עד לרכישת הפוליסה.

ביטוחים לרכב – הנה הקטגוריות המרכזיות

בבואכם לבחור ביטוח לרכב חשוב שתכירו את הקטגוריות העיקריות בתחום זה על מנת שתוכלו לבחור מה הכי מתאים לכם. ביטוחי רכב מתחלקים אל שלוש קטגוריות מרכזיות ביניהן אחת חובה, והשתיים האחרות הן לבחירה:

  • ביטוח חובה לרכב – ביטוח חובה אונליין הוא כשמו, חובה לרכישה. כל בעל רכב בישראל חייב לרכוש ביטוח חובה המעניק כיסוי לנהג, לנוסעים, ולהולכי הרגל אם חלילה יש תאונה או נזקי גוף. מעבר לכך, ישנו גם ביטוח מקיף לרכב שחשוב להכיר.
  • ביטוח מקיף – ביטוחים לרכב מסוג מקיף מאפשרים כיסוי לרכבים המבוטחים במקרי פריצה, גניבה, שריפה או כל נזק שאינו צפוי. בנוסף, יש גם כיסוי נזק הנגרם לצד שלישי בעקבות רשלנות המבוטחים או הנוהגים מטעמם.
  • ביטוח צד ג – ביטוח זה מאפשר כיסוי במקרים בהם ישנו נזק לרכב או לצד השלישי מבחינת רכוש, אך לא לרכבים המבוטחים. זהו ביטוח שאפשר לשלב אותו עם ביטול השתתפות עצמית אך יש לקחת בחשבון שהפרמיה תהיה גבוהה יותר בזמן רכישת הביטוח.

הביטוחים השונים לרכב הם חשובים מאד, בזמן שביטוח חובה הוא ללא עוררין מחייב כל בעל רכב בישראל, ואי רכישת ביטוח חובה אונליין או שלא אונליין היא עבירה על החוק, שאר הסוגים של ביטוחים לרכב הם תוספת, אך תוספת חשובה מאד.

ביטוח רכב

 חשוב אם כן לבחון היטב מול אנשי המקצוע בתחום איזו פוליסה מתאימה לכם

 האם נהג חדש, נהג צעיר או נהג וותיק וכל אלמנט אחר המשפיע על הביטוחים. חשוב לדעת, הסיבה לכך שנהגים צעירים או חדשים מצריכים פרמיה בתשלום גבוה יותר היא שהם נתפסים כבעלי סיכון גבוה יותר להיות מעורבים בתאונות. ליווי מקצועי יסייע לכם לבחור את הביטוח המתאים לכל סוג של נהג, על פי רמת סיכונים, סוג הרכב, הוותק, וכמובן הפרמטרים הכלכליים לפיהם גם תבחרו מהי הפרמיה החודשית שיכולה הכי להתאים לכם. אנשי המקצוע המבינים בתיקים הביטוחים יתווכו לכם את הפוליסה המתאימה.