ביטוח לרכב – דברים שחשוב לשים לב בשביל ליהנות מנהיגה בראש שקט

תוכן עניינים

פוליסת ביטוח רכב, נועדה לספק לנו הגנה מפני תביעות של נזקים בגוף וברכוש, בין אם זה מצד בעלי רכבים ונהגים אחרים, נוסעים והולכי רגל וכל גורם אחר, שהוא או הרכוש שלו, עלולים להיפגע על ידנו במהלך הנהיגה. כמו כן, הפוליסה נועדה לספק לנו כיסויים בכל מקרה בו הרכב שלנו ניזוק, בין אם תאונה, חבלה, אסון טבע ומקרים אחרים, וכן אם הוא נגנב או נפרץ.

אך ישנם דברים ספציפיים במסגרת ביטוח לרכב שנועדו לאפשר לנו נהיגה בטוחה ונוחה, באופן סדיר, זאת מבלי שאנחנו נצטרך לטפל בדברים בעצמנו או להבדיל, לשלם עליהם מהכיס שלנו. כלומר, אם חס וחלילה קורה משהו לרכב, אנחנו יכולים לפנות אל החברה שביטחה אותנו, לקבל ממנה מענה בדמות החזר כספיים. אם מדובר על בעיה שצצה ברכב בזמן הנהיגה, אנחנו יכולים לפנות לחברה המספקת שירותי דרך העובדת עם החברה המבטחת והיא תספק לנו את השירות הרלוונטי.

כשאנחנו ניגשים לעשות ביטוח לרכב, באופן טבעי אנחנו בוחנים נקודות כמו עלות הכיסויים שהחברה מספקת, עלות הפרמיה שאנחנו נדרשים לשלם, גובה השתתפות עצמית. אך חשוב מאוד שאנחנו נוודא שהחברה מספקת לנו את התנאים והשירותים הרלוונטיים, אם חס וחלילה נמצא את עצמנו תקועים באמצע הדרך או מתמודדים עם חבלה שעלולה לפגוע באפשרות שלנו להשתמש ברכב.

 

נקודות שאנחנו צריכים לשים לב אליהן

כאמור, ישנן מספר נקודות שאנחנו צריכים לשים לב אליהן בעת רכישת ביטוח לרכב, הן בכך שנוודא שהסעיף נמצא בפוליסה והן בתנאים שלו. כמה פעמים נוכל להשתמש בו, באילו סכומים מדובר ומה התנאים לשימוש.

לדוגמא:

שירותי דרך – אחד השירותים החשובים ביותר שמקבלים מבוטחים לרכב, הם שירותי דרך. נניח והרכב נתקע או יש לנו תקר בגלגל, אז אנחנו יכולים ליצור קשר עם שירותי דרך שעובדים החברה המבטחת, וזו תשלח אלינו ניידת. התשלום יתבצע דרך הפוליסה או שאנחנו נשלם סכום מופחת מהמחיר בשוק.

פנסים ומראות – בכל מקרה בו אנחנו צריכים לבצע תיקון או החלפה של פנסים ומראות, הרי שחברת הביטוח אמורה לכסות זאת. כאן עלינו לבדוק איפה ניתן לעשות זאת (האם בכל מוסך או רק במוסך הסדר) וכמה פעמים אפשר לממש את הסעיף הזה ובאיזו עלות.

שירות ייחודי במקרה של תאונה – מקרים של תאונת דרכים, קלות או קשות, יכולים להיות מאוד טראומטיים. לכן צריך לבדוק מה החברה מספקת, איזה שירות, אילו כיסויים, ולא פחות חשוב באיזו מהירות היא מספקת את הצרכים למבוטח. כולל אספקת רכב חלופי במידת הצורך.

 

איפה ניתן לעשות ביטוח לרכב?

בניגוד לעבר, היום אפשר לעשות ביטוח לרכב לא רק דרך חברות ביטוח אלא גם דרך חברות פיננסיות אחרות אשר מוכרות מוצרי ביטוח בתנאים משתלמים. רצוי מאוד לבדוק את האפשרות הזאת, מאחר והרבה פעמים התנאים הרבה יותר משתלמים והמחיר נמוך יותר.

ביטוח לרכב