ביטוח חובה – למה משתלם להשוות מחירים?

תוכן עניינים

הרבה מאוד אנשים נוטים לחשוב שמחיר ביטוח חובה הוא קבוע או נקבע על ידי המדינה ולכן אין טעם לבחון מה חברות הביטוח מציעות. ההנחה היא, מאחר והמדינה מחייבת את הנהגים לרכוש ביטוח חובה, אזי שכל הפוליסות הקשורות אליו מוצעות למבוטחים במחיר דומה בהתאם למאפיינים שלהם.

זה לא מדויק. נכון שהמדינה מחייבת את הנהגים לרכוש ביטוח חובה וכן המחיר נקבע על ידי מאפיינים מסוימים שהם לרוב קשיחים. מאפיינים כגון גיל הנהג, מספר שנות נהיגה ועוד. מצד שני, חברות הביטוח לא יכולות לגבות כל סכום שהן רוצות. המדינה קבעה גבול מקסימאלי, זאת על מנת למנוע מצב אפשרי בו החברות ידרשו סכומים גבוהים שבעלי הרכבים לא יוכלו לעמוד בהם וגבול מינימלי שהמבוטחים יהיו מכוסים בתנאים מינימליים.

במצב כזה, משתלם לבעלי רכב לבדוק מה חברות הביטוח השונות דורשות, ולהחליט איפה משתלם להם לרכוש ביטוח חובה. יתרה מזו, משתלם להם לבדוק האם חברת ביטוח מציעה להם הנחה אודות פוליסת ביטוח רכב באופן כללי ובפרט אודות ביטוח חובה, אם הם רוכשים אצלה את כל הפוליסות הקשורות לרכב. כלומר, אם הם רוכשים פוליסת ביטוח רכב, חובה ומקיף או חובה וצד ג'. בצורה כזו, הם יכולים לחסוך לא מעט כסף.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא באמצעות השוואת מחירים דרך מנגנונים המתאימים לכך. אז הם יכולים להשוות בין הפוליסות השונות וכמובן בין העלויות של כל פוליסה. באופן כזה, תהיה להם אפשרות לדעת איפה הכי משתלם לרכוש ביטוח לרכב ובפרט ביטוח חובה.

 

למה משתלם להשוות מחירים בין חברות שונות?

משתלם לבצע השוואת מחירים בין חברות ביטוח לגבי ביטוח חובה לרכב, מאחר והחברות משנות תעריפים לעיתים תכופות ומודעות לעובדה שהלקוחות מחפשים במגוון מקומות, באופן טבעי, את המחיר הזול ביותר ואת התנאים הטובים ביותר. לכן, הן ירצו להציע להם הצעות משתלמות אשר ימשכו לרכוש אצלן פוליסות ביטוח, ולא רק ביטוח חובה אלא את כל הפוליסות המתייחסות לביטוח רכב.

כלומר, חברת הביטוח תרצה להציע הצעה גדולה ומשתלמת עבור כל הפוליסות שעומדות לרשותה ובעל הרכב מעוניין בכך. יכול מאוד להיות שהחברה אחת תציע הצעה משולבת שתהיה הרבה יותר משתלמת מאשר חברות אחרות. מאוד יכול להיות גם, שאם בעל הרכב יפנה לחברה שונה מזו שהוא מבוטח בה, אז הוא גם יקבל הצעה טובה יותר וגם יגלה שישנם תנאים הרבה יותר משתלמים מאשר אלו שמספקת לו החברה בה הוא מובטח כעת.

 

איך עושים את זה נכון?

השיטה הנוחה והפשוטה ביותר לבצע השוואת מחירים היא באמצעות מנגנון ההשוואה של חברת Wobi, באתר, תקבלו הצעות מחברות שונות ותוכלו להשוות ביניהן. בצורה כזו אפשר ללמוד על ההצעות הטובות ביותר הקיימות בשוק ומותאמות אליכם באופן אישי, ובסופו של דבר לרכוש באתר את פוליסת ביטוח הרכב ובפרט ביטוח החובה המשתלם ביותר.