למה פינוי דירה עושים רק בעזרת איש מקצוע?

תוכן עניינים

כשאנחנו נדרשים לארוז דירה לקראת מעבר, במקרים מסוימים אנחנו מעדיפים לעשות את זה לבד. נוח לנו יותר לבצע את התהליך בצורה כזו, שכן אנחנו יכולים לארוז את החפצים השונים כפי שאנו רוצים, יש לנו אפשרות לסדר את הפריטים השונים באופן שיהיה לנו נוח לפרוק אותם לאחר מכן בדירה החדשה, אנחנו יכולים לחלק את הפריטים והחפצים השונים על פי קופסאות, אריזות, באופן מסודר ונוח.

אך כשאנחנו צריכים לפנות דירה מחפצים ורהיטים, זה תהליך מעט שונה ולכן מוטב לנו לשכור אנשי מקצוע שיעשו זאת בשבילנו. יהיה לנו הרבה יותר נוח לתת לגורם מקצועי לבצע עבורנו את העבודה, גם משיקולי נוחות וגם משיקולים כלכליים.

בשביל להבין מדוע במקרה של פינוי דירה אנחנו נעדיף לפנות אל בעל מקצוע, לעומת זאת במקרה של מעבר דירה אנחנו לרוב נעדיף לעשות זאת בעצמנו (לפחות בחלק גדול מהמקרים ובוודאי בחלק גדול מהפריטים אותם אנחנו אנו מבקשים להעביר), צריך להבין תחילה מה ההבדל בין שני המקרים.

מה ההבדל בין פינוי למעבר דירה?

כולנו יודעים מה זה אומר, מעבר דירה. הכוונה היא מעבר מנכס מסוים לנכס אחר. במקרה כזה, בדרך כלל, אנחנו שומרים על מרבית החפצים שלנו ופשוט מעבירים אותם אל מקום אחר. ייתכן מאוד שנבחר לעשות סדר ולזרוק פריטים ישנים ולא רלוונטיים, לפני שנתחיל בתהליך האריזה והמעבר, אך בעיקרון, אנחנו כן נעביר את מרבית החפצים לנכס החדש.

לעומת זאת, כשאנחנו מבצעים פינוי דירה זה אקט שונה. כאן הכוונה לפינוי הדירה מכל הפריטים השונים מבלי שאנחנו בהכרח מתכוונים לקחת אותם איתנו. פינוי דירה יכול להתבצע במקרים שמדובר בדירת ירושה שצריך לפנות אותה בשביל להשתמש בה, במקרה של רילוקשיין למדינה אחרת, ולעיתים מדובר על מקרים של חדר בודד שצריך לפנות אותו מסיבה כזו או אחרת.

עכשיו, אחרי שראינו שיש הבדלים בין מעבר לפינוי דירה, אפשר להבין טוב יותר מדוע רצוי להשתמש באנשי מקצוע שיבצעו את העבודה ויודעים כיצד לפנות דירה בצורה מקצועית.

למה נכון לשכור אנשי מקצוע לצורך פינוי דירה?

יש לכך שני הסברים עיקריים, אחד כלכלי ואחד טכני. הסיבה הכלכלית שבגינה משתלם לשכור איש מקצוע לפינוי דירה היא שכך אנחנו יכולים להרוויח מפינוי החפצים השונים. במקום שנפנה אותם לרחוב, אזי שנוכל לעשות עסקה עם הגורם המפנה ולהרוויח ממכירת החפצים השונים. מעבר לזה שאנחנו נרוויח מעצם האקט עצמו. נחסוך לעצמנו זמן ועלויות אם נעשה זאת בעצמנו.

הסיבה הטכנית היא, הרבה יותר קל לבצע את התהליך כשאיש מקצוע אחראי עליו. הרבה יותר קל ופשוט לבצע את זה באמצעות גורם שיש לו ידע, ניסיון, כלים ואמצעים לכך. מעבר לזה, אם אנחנו נעשה זאת, אז נערב רגש בתהליך, אם איש חיצוני יעשה זאת, אז הוא יערב רק שיקולים עניינים ויהיה קל יותר לקדם את התהליך.