מהו סל הרמה ולמה הוא משמש?

תוכן עניינים

אם אתם מחפשים ציוד הרמה מקצועי ומתחילים להתעניין באפשרויות הקיימות, כדאי שתכירו את אחד הכלים הנפוצים והשמישים ביותר בתחום – סל הרמה. מדובר באביזר המשמש לשורה ארוכה של עבודות ומותקן בראש זרועות של מנופים מסוגים שונים, אשר ביכולתו לתת מענה הרבה יותר קל, אפקטיבי וחסכוני מאשר אופציות אחרות. כשתקראו את השורות הבאות תוכלו להבין אם סלי הרמה מהווים אופציה נכונה עבורכם.

מנוף בטון

מגוון עשיר של אביזרי הרמה

חשוב להבין כי תחום אביזרי ההרמה והמנופים הוא עולם ומלואו של אפשרויות. המנופים נבדלים זה מזה בסוגים ובדגמים, ביעדי השימוש, ביכולות ההרמה לגובה, ביכולות תמרון אופקיות, במנגנון הרמה חשמלי או הידראולי, בהיותם מותקנים על רכב או משאית, במשקלם העצמי, ביכולת ההרמה שלהם, ביכולת של בני אדם לעבוד עליהם, ועוד. סל הרמה הוא כאמור אחד האביזרים היותר נפוצים, וכעת תוכלו להבין מהו והאם הוא מתאים לצרכיכם.

ראו גם: מנוף הרמה לגובה

קודם כל: סל הרמה לעבודת בני אדם

בדרך כלל כאשר חושבים על מתקני הרמה, חושבים על מנופים המסוגלים לשאת משקלים בגבהים ומנקודה לנקודה. יחד עם זאת, סלי הרמה משנים את הייעוד של המנוף כך שניתן יהיה להרים עליו בני אדם שיבצעו את עבודתם. הלכה למעשה, זהו כלוב מתכת הניתן לפתיחה ולסגירה, כאשר עליו עומדים לרוב עד שני אנשים, מחוברים ברתמות וחובשים קסדות בהתאם להנחיות הבטיחות. בנוסף, על הסל והמנוף עצמו ניתן להחזיק כלי עבודה ופריטים נוספים בהתאם לגודלו ולכושר ההרמה.

מנוף

מדוע סל הרמה הוא פתרון מבוקש?

ישנן עבודות מנוף רבות שחייבות להתבצע בגובה, ולשם כך נחוץ אביזר הרמה הולם. לדוגמא, כאשר מעוניינים לבצע עבודות גיזום בצמרות עצים, כאשר מתקינים מזגנים, כאשר מעבירים דירות מקומות גבוהות, כאשר מבצעים עבודות ניקיון חיצוניות לבניינים בגובה, כאשר משפצים ובונים דירות, כאשר מתקינים שלטי חוצות, כאשר עובדים על קווי תשתיות תקשורת וחשמל בגובה, ועוד הרשימה ארוכה.

אז קודם כל, סל הרמה הוא אביזר נחוץ מאוד שלרוב אי אפשר בלעדיו. ואולם, גם בעבודות שבהן ניתן להיעזר באמצעים אחרים, למשל בסולמות, הסלים מקנים פתרון הרבה יותר אפקטיבי. הם הופכים את העבודה ליותר בטוחה, הם חוסכים בכוח אדם ובזמן, והם תורמים למהירות ולאפקטיביות. מעבר לכך, בהשוואה לאמצעים אחרים סלי ההרמה מאפשרים הרבה יותר מרחב תנועה ויכולת תמרון.

ראו גם מחירון 2020 להשכרת מנופים

בטיחות בעבודה עם סלי הרמה

לפני שאתם משכירים סלי הרמה חשוב שתזכרו שהדגש המרכזי בתחום הוא על בטיחות. למעשה, ישנם חוקים ותקנים המגדירים בבירור את הדרישות, למשל בדיקתו של הסל על ידי בודק מוסמך בכל חצי שנה לפחות, נקודת עיגון בסל לכל אחד מהעובדים, וכמובן עבודה בהתאם לעומסי העבודה ומספר העובדים המותר עבור כל מתקן. זאת כמובן, בנוסף לחוקים המסדירים את בטיחות העבודה בגובה בכללותה, ואת הרישיונות של מפעיל המתקן.