הכירו את הכוכב העולה – מנוף הרמה לגובה

תוכן עניינים

הפיתוח האורבני המואץ, מביא לבנייתם של אלפי בנייני מגורים, רבי קומות ומגדלי משרדים לעסקים, בשנה אחת. למעשה, מרבית הבתים, בכלל והבניינים, בפרט, הנבנים כיום בישראל הם רבי קומות בני 9 קומות ומעלה, כאשר הבניינים המודרניים יותר והחדשים והיוקרתיים יותר הם בני 20 קומות ומעלה ומוגדרים מבחינה רגולטורית, כ'בניינים גבוהים מאד'. כל תנופת הבניה הרוויה לגובה, מביאה גם לעליית כוכבו של מנוף הרמה לגובה ומבליטה את יתרונותיו.

מנוף

מנוף הרמה לגובה- נעים להכיר

מנוף הרמה לגובה הוא למעשה מנוף, אשר בקצהו מגוון אביזרים המאפשרים לו להעלות משאות כבדים במיוחד לגובה רב. בסיס המנוף, ביחוד כאשר הוא מיועד להגיע למקומות גבוהים מאוד, הוא משאית או כלי רכב גדול ואם זאת כזה שהוא גמיש ונייד ביותר ויכול להגיע לכל מקום. המשאית עצמה, בנוסף למשקלה, משתמשת ברגלי ייצוב, המקנים לה אחיזה ועיגון נוספים בקרקע ומאפשרים לה הגדלת טווח ונשיאת משקל רב יותר.
זרוע ההרמה המחוברת למשאית והטכנולוגיה שמפעילה אותה, משתנים גם הם לפי הצורך. זו יכולה להיות זרוע הנעה על צירים ומחברים בין חלקי הזרוע, או זרוע טלסקופית, אשר החלקים הדקים יותר נכנסים לרחבים יותר או יוצאים ומתארכים מתוכם.
בקצה זרוע ההרמה, נמצאת במת ההרמה. כל מנוף הרמה לגובה מצוייד בבמה כזו, אשר עליה מטעינים את המשאות והיא מגיעה עד ליעד בגובה. גם במת ההרמה משתנה לפי הגודל הנדרש ויכולה להתרחב ולהתארך, במידה ואנו צריכים להעמיס דברים בעלי נפח גדול יותר. במקרים ייחודיים, ניתן להתקין על המנוף וו הרמה, המאפשר לתלות ולהניף, משקלים גדולים הרבה יותר.

ראו גם: השכרת מנוף זרוע

מהר יותר, חזק יותר, גבוה יותר

המגוון העצום של חברות המנופים והיכולות המשתנות של כל סוג וסוג, מביאים את חברות המנופים המקצועיות והמיומנויות, לאפשר פתרון לכמעט כל משימה ובצורה המותאמת ככפפה ליד. אם תרצו, המנוף יגיע "רק" עד הקומה הרביעית אבל אם תבקשו ותצטרכו, הוא יגיע גם לקומה ה-30 ואף למעלה מכך.
גם המשקל לא מהווה בעיה. מנוף ממוצע יכול להרים כ-400 קילוגרמים ואם ידרש גם למעלה מ-2 טון וכל זאת, כאמור, בגבהים של עשרות רבות של מטרים מעל פני הקרקע. למתבונן מן הצד, זה אולי נראה מחזה מעורר יראה אבל בפועל, הטכנולוגיה שמאחורי המנוף ותקני הבטיחות המחמירים, הנהוגים ע"י החברה – הופכים את פעילות מנוף הרמה לגובה לעוצמתית, מהירה ובטוחה הרבה יותר מהאופציות החליפיות.

מנופים בשקיעה

לצורך מה משתמשים במנוף הרמה לגובה?

כמו כל דבר בצבא ובחיים, גם פה הדרישות מתחלקות ומגיעות בעיקר מ- 3 כיוונים: הראשון הוא עבור השוק המקצועי: קבלנים, חברות תשתית, חברות להתקנות בגובה וכד'. השני, שכבר נוגע בנו יותר, הוא לפרויקטים קלים בתחום הבניה. בין אם נרצה לשפץ חדר או את הדירה ובין אם נרצה לשנע בתוך העסק שלנו דברים לגובה- נשתמש במנוף הרמה לגובה. ניקח לדוגמא את שיפוץ הדירה, בין אם השיפוץ חיצוני או פנימי, נדרש לעלות ציוד וחומרי בניה כבדים, גם אם לא בכמות גדולה. מנגד, יש לפנות פסולת וחומרי בניה שהוצאנו ממקומם. כל אלו יעשו בקלות על ידי המנוף.

הצורך הנרחב ביותר למנוף

אולם הצורך העיקרי והרווח ביותר בשימוש עם מנוף הרמה לגובה הוא בתחום העברות הדירה. לא רק שהצורך עולה בשל העובדה שהבניינים רק הולכים וצומחים לגובה והאנשים מתחרים ביניהם מי ישיג את הדירה השווה יותר והגבוהה יותר, גם האופציות האחרות של שינוע ציוד לגובה הולכות ומצטמצמות.
בעבר, ההסתמכות הייתה בעיקר על חברת ההובלה אשר העסיקה כמה סבלים, אשר העלו במו ידיהם את הציוד הכבד. זה היה תהליך מורכב, ארוך ולא בריא במיוחד לציוד, שניזוק במהלך ההעברה, הן ביציאה מהדירה הישנה והן בכניסה לבניין בו ממוקמת הדירה החדשה. כעת, מספר הקומות אליהן יש צורך "לטפס" עם הציוד- הולכות ועולות ואיתן גם המחיר וכח האדם שנדרש מחברת ההובלות. מעבר לכך, לסוגי הבניינים השונים, המקשים על הגעת המובילים ישירות לדירה השפעה לרעה על התהליך כולו ונוסיף אליהן גם חדרי מדרגות צרים במיוחד, מעליות מצומצמות ופתחי מעליות קטנים, שאינם מאפשרים להכניס, ספות, שולחנות אוכל או כל דבר בעל נפח. נכון, אפשר להדחק בכח, דרך חדרי המדרגות, אבל איש לא יסכים להיות ערב לכך, שהציוד היקר שלכם יגיע ליעדו בשלום.

מנוף זרוע

וכאן נכנס לתמונה מנוף הרמה לגובה. בעזרת הזרוע המתכווננת שלו, במת ההרמה מגיעה עד לפתח המרפסת, שהינו רחב דיו להכניס ולהוציא בבטחה את הציוד ע"י אנשי ההובלה. המטען מועמס על במת ההרמה המפולסת וזו מורידה או מעלה אותו לדירה בקלות, בבטיחות ובמהירות.

ראו גם: מנוף סל מחירון

כמה מהר?

מאוד מהר. למעשה, ניתן להעביר את כל הדירה בפחות משעה. כן, כולל כל הציוד הכבד וכולל כל הקרטונים והפריטים הקטנים יותר. אם כבר שכרתם מנוף הרמה לגובה, תעמיסו עליו גם את שאר הפריטים הבינוניים ואפילו קטנים. הוא לא יתלונן. ולא רק המהירות, החיסכון בזמן והיעילות גדלים אלא בעיקר השקט הנפשי שלכם. אין דאגות שמא הציוד יפגע בדרך או שתהיה אי עמידה בזמנים או שהמחיר ישתנה. הכל פשוט עובד ביעילות מדהימה, המפתיעה גם את הפסימיים והציניקנים ביותר.

האם אני צריך חברה בשביל מנוף הרמה לגובה?

רצוי מאוד. רכישת מנוף קבוע היא עסק יקר ושכירת מנוף חד פעמית משתלמת הרבה יותר. כן, תתפלא- זה לא עולה כל כך יקר, בוודאי אל מול החלופות, שכאמור, גם אינן יעילות בשום פרמטר אחר אל מול המנופים. מחיר השכרת מנוף הרמה לגובה, כולל המנופאי המפעיל הוא החל מ-300 ₪ לשעת עבודה וכאמרו, לא ידרשו שעות רבות כדי להעביר דירה שלמה, למשל. מחיר ההשכרה של מנוף הרמה לגובה, ליום עבודה שלם, יהיה החל מ-3500 ₪. לעיתים רחוקות ועם החזקה באישורים מתאימים, ניתן לחסוך גם את עלות המפעיל אבל

כאמור, ההמלצה הכמעט גורפת היא לתת לאיש המקצוע המיומן לטפל במנוף ובעבודה כולה.
ועדיין, יש חברות השכרת מנופים ויש חברות השכרת מנופים. לך כדאי ורצוי לבחור את הטוב ביותר, במיוחד בעת מעבר דירה. לא לכל חברות השכרת המנופים יש צי מנופים רחב, המכיל סוגים שונים של מנופים, היכולים לתת מענה למגוון התרחישים והאתרים אליהם המנוף אמור להגיע ולפעול בהם.

מנוף באתר בניה

בנוסף, יש ערך רב, לניסיון בעבודה עם מנוף הרמה לגובה. אמת, התקלות הן שואפות לאפס אבל עדיין הציוד שלנו יקר מאוד ולכן נרצה גם להחמיר ולהגיע לאפס טעויות. לניסיון החברה, המעיד על מיומנות ומקצועיות מתווסף נושא הלמידה והרענון המקצועי של העובדים, אשר עוברים הדרכות והסמכות תקופתיות. מרבית החברות, ביחוד הרציניות שבהם, גם יעניקו לכם ביטוח על המטען, כך שמכלול כל הדברים שציינו, יקנה לך חיסכון אדיר לצד יעילות ושקט נפשי רב.

אנו ב'מרכז המנופים' עוסקים כבר זמן רב בכל עולמות במנופים על שלל סוגיהם וייעודם. לנסיון שלנו אין תחליף ולמקצועיות שלנו אין מתחרים. אנו מבטיחים להיות תחרותיים גם במחיר אבל בראש ובראשונה לדאוג לך לפתרון מיטבי ומתאים במיוחד בשבילך, שיעניק לך מנוף הרמה לגובה שרק תרוויח ממנו.