האם אתה צריך מנוף סל אדם?

תוכן עניינים

מנופים מהווים עולם ומלואו של אפשרויות, דגמים וסוגים, החל במנופי ההרמה ומנופי הכננת ועד למנופי הסל. לכל אחד מהסוגים יש מאפיינים ויעדים מיוחדים, אשר להם ביכולתם לספק מענה מדויק ואופטימאלי. אם אתה מתלבט לגבי מנוף סל אדם והאם אתה נדרש להשכירו או לרכשו, לפניך מספר פרטים בנושא שיסייעו בהחלטה.

איור מנוף

מידע ופרטים על מנוף סל אדם

מנוף סל אדם הוא סוג של מנוף אשר בקצה זרוע ההרמה שלו מותקן סל מתכת, מעין כלוב, אשר ניתן לסגירה ופתיחה עם מעקות חזקים ויציבים. בתוך הסל יכול לעבוד אדם או מספר אנשים המבצעים מלאכות שונות. אם כן, מה שמבדיל את המנוף הזה מאחרים הוא היכולת לשלב הרמת פריטים, כלי עבודה, חפצים וכדומה, ביחד עם בני אדם באופן בטוח ויעיל.

יחד עם זאת, ישנם סוגים רבים של מנופים המתאימים לעבודות שונות. כך למשל, ישנם מנופים המסוגלים להתרומם לגובה 8 מטרים, 15 מטרים ועוד הרבה יותר. כמו כן, ישנם מנופים אשר כושר הנשיאה שלהם מסתכם בחצי טון, ואילו אחרים יכולים להרים 30, 60, 80 ואפילו מאות טונות. בנוסף, יש מנופים המגיעים על גבי משאיות קטנות ואילו אחרים על גבי טריילרים ענקיים, ישנם מנופים בעלי מנגנון חשמלי או הידראולי, מנופים עם יכולות תמרון מיוחדות וכן הלאה.

האם כדאי להשכיר מנוף סל אדם?

רכישה של מנוף סל אדם אינה עניין של מה בכך. מדובר בעלות גבוהה מאוד המסתכמת במאות אלפי שקלים, ולכך מצטרפת כמובן התחזוקה של המנוף, עמידה בדרישות הבטיחות ובבדיקות תקופתיות של בודק מוסמך, עלויות הדלק, הרישיונות, הביטוחים וכן הלאה. במילים אחרות, קניית מנוף סל אדם אינה מומלצת למי שאינו נדרש בכלי זה באופן קבוע ושוטף. למעשה, אפילו חברות הובלת דירות שלקוחותיהן מזמינים לא פעם מנופי סל, אינן מחזיקות בעצמן את המנופים הללו ומשאירות ללקוחות להשכיר אותם מחברות אחרות.

אז אם לא לקנות, האם שווה להשכיר את המנוף? ובכן, במידה שמנוף כזה אכן נדרש לעבודת תשתיות, גינון, חשמל, התקנות, שיפוצים, בנייה וכדומה – אין ברירה אלא להשכיר. אבל גם אם יש ברירה, ההשכרה בפעמים רבות מייעלת את העבודה, מאפשרת לבצע אותה בבטיחות גבוהה יותר, חוסכת בזמן עבודה ובכוח אדם, וכך למרות עלויות ההשכרה ההשקעה בהחלט מצדיקה את עצמה.

ראו גם: השכרת מנופים

מנוף בשקיעה

שימושים שונים של מנופי סל אדם

מנופי סל אדם משמשים לקשת רחבה של יעדים, מטרות, עבודות ופרויקטים. כך למשל, חברות העוסקות בהצבת שלטי חוצות נעזרות במנופי סל על מנת לבצע את עבודות ההתקנה, ההחלפה וההדבקה של שלטים חדשים בישנים. כמו כן, לעיתים נדרשים שלטים שנקרעו או דהו לעבודות תחזוקה שונות, ולשם כך משמש מנוף הסל.

עוד שימוש נפוץ הוא בענף הבנייה: בעזרת עבודות מנוף סל אדם ניתן להרים את הפועלים לקומות הגבוהות שבהן מתבצעות עבודות בנייה ושיפוץ. בתוך הסל ניתן לשאת מגוון חומרי גלם נדרשים, כגון אריחים ושיש, צבעים וטיח, אביזרי חשמל ואינסטלציה וכן הלאה. כך נחסך הצורך להעלות את הכלים והפריטים הכבדים אל הקומות העליונות באופן מסורבל, מגושם ולא בטיחותי.

יש עוד הרבה דוגמאות לשימושים במנופי סל אדם, החל בעברת תכולה של דירות מקומות גבוהות, דרך התקנת מזגנים בגובה כשאין יכולת הגעה מתוך הדירה, ועד לעבודות גיזום של צמרות עצים, התקנת תשתיות חשמל ותקשורת בגובה, ועוד. כמובן שאת סוג המנוף יש להתאים בצורה מדויקת מאוד אל טיב העבודה הנדרשת מבחינת הגובה וסוג הפריטים, המשקלים, מספר האנשים וכדומה, על מנת לזכות במענה אופטימאלי ונכון בעלויות חסכוניות.