לפני שאתם משכירים מנוף סל: מה חשוב שתדעו?

תוכן עניינים

מנוף סל נמנה על סוגי המנופים היותר מבוקשים ושכיחים להשכרה במשק הישראלי, ומשמש לקשת רחבה של עבודות על ידי בעלי מקצוע שונים וחברות. יחד עם זאת, לפני שמשכירים מנוף כזה חשוב להבין כי למעשה תחת ההגדרה של מנוף סל ישנם סוגים רבים של מתקנים, ומביניהם יש לבחור במדויק הן את המנוף המתאים לצרכיכם והן את החברה האמינה שתספק אותו במחיר נוח והוגן. בשורות הבאות נספר לכם כל מה שצריך לדעת לפני ההשכרה.

איור מנוף

לבחור מנוף סל נכון עבורכם

כאמור, מנופי סל אינם עשויים מקשה אחת ונבדלים זה מזה בגודלם, במשקלם, ביכולת הנשיאה של משקלים ומספר האנשים, וכמו כן ישנם הבדלים מבחינת הפונקציות השונות שהם מספקים, וגם מחירים ההשכרה אינם זהים. אז כיצד תדעו איזה מנוף סל להשכיר וממי? כיצד תקבלו תמורה הולמת לכספכם ותזכו בפתרון אפקטיבי, נכון, אמין ומקצועי לצרכים המדויקים? את התשובות לשאלות אלו נביא במאמר הבא.

כמה מילים על מנופי סל

אמנם מנופי הסל נבדלים זה מזה בקטגוריות שונות, אך באופן כללי מדובר באותו העיקרון. מן השם כבר ניתן להבין שזהו מנוף עם סל מתכת המותקן בקצה של זרוע ההרמה שלו, מה שמבדיל אותו למעשה ממנופים אחרים. מדוע? מפני שהסל שנקרא לפעמים גם בודקה, מאפשר לשאת לא רק ציוד, כלי עבודה וחפצים שונים, אלא גם אנשים המבצעים עבודות שונות בגובה.

אמנם, ישנם עוד כלים עם סל עבודה בקצה הזרוע שלהם, כמו במות הרמה, ובאמת מנוף סל הוא מעין במת הרמה המתרוממת לגובה רב יחסית. בדרך כלל המנוף מגיע עם משאית, וניתן להשכירו מהחברה המספקת אותו עם מתפעל מקצועי ומיומן, או בלעדיו.

רק כדי לסבר את האוזן לגבי ההבדלים והאפשרויות השונות של המנופים המוצעים להשכרה, נביא כדוגמא את מנוף הסל החשמלי בעל הזרוע המתקפלת. מדובר במנוף בעל כושר תמרון מצוין המסוגל להתאים לגבהים שונים וכן לעבוד לרוחב, כלומר בעל גמישות וורסטיליות גבוהה ההופכת אותו מתאים למגוון רחב של עבודות, כפי שנראה מייד. מנוף כזה מסוגל לבצע עבודות בגובה בצורה בטוחה מאוד, חסכונית, אפקטיבית ומהירה.

ראו גם: השכרת מנוף זרוע

מנוף

עבודות שונות שמבצעים עם מנופי סל

כפי שאמרנו בתחילה, מדובר במנופים שכיחים מאוד במשק הישראלי המשמשים לקשת רחבה של עבודות. המאפיין המשותף לכלל העבודות הללו הוא היותן מבוצעות בגובה, וכרוכות בהעלאת בני אדם – עובדים מקצועיים – לגבהים אלו. כך למשל, מנוף סל הוא מתקן נפוץ בביצוע עבודות תשתיות בגובה, בין אם מדובר בעבודה על קווי תקשורת, חשמל וכדומה.

בנוסף, מנופי סל משמשים לעיתים קרובות בביצוע עבודות גינון הנדרשות להתבצע בגובה, למשל גיזום בטוח, מהיר וקל של צמרות עצים, או לצורך קטיף של פירות בעונה, וזאת מבלי להשתמש באמצעים פחות בטוחים ואפקטיביים כמו סולם. עוד דוגמא לשימוש במנופים כאלו היא במסגרת שיפוצים ובנייה, כאשר במקרים אלו העבודות מבוצעות לא פעם בגבהים, בין אם מדובר בגג של בית פרטי, בדירה בקומה גבוהה וכדומה, אליהם צריכים להעלות ציוד, חומרים ואנשי מקצוע שונים.

מנוף סל גם משמש פעמים רבות חברות הובלה המבצעות העברות של דירות ומשרדים. לעיתים קרובות בהעברות כאלו ישנם חפצים ופריטים גדולים ומורכבים יחסית, שקיימת בעיה להעבירם במעלית למעלה או למטה, או בוודאי לשאת אותם בחדר המדרגות, ולפעמים אפילו העברתם דרך הדלת אינה אפשרית. במקרים כאלו יעבירו את המיטה או הארון דרך המרפסת בעזרת מנוף סל אל המשאית. מעבר לכך, מנופי סל יכולים לשמש לעוד שורה ארוכה של עבודות, החל בהתקנה של מזגנים ועד לתליית והורדה של שלטי חוצות.

מנוף בטון

במה המנופים נבדלים זה מזה?

אם אתם חושבים להשכיר מנוף סל לעבודה כזו או אחרת, יש להתאים אותו לצרכי העבודה המדויקים. כך למשל, יש להתאים את המנוף מבחינת יכולת התמרון שלו מול תנאי השטח באתר, למשל לבחון את יכולת היציאה האופקית שלו. בנוסף, צריך לוודא שהמנוף מסוגל להרים את מספר האנשים הנדרש, שהוא מגיע לגובה העבודה המבוקש, שביכולת לשאת את משקלי ההעמסה הנדרשים, ובאופן כללי שיתאים לצרכי העבודה המתוכננת.

לשם כך יש להבין תחילה כי מנופי סל שונים זה מזה בקשת רחבה של תכונות, ואלו מתגלמות בין היתר במפרטי הטכני של המתקן. כך לדוגמא, ישנם מנופים בעלי מנוע חשמלי, מנופים עם מערכת הידראולית, מנופים בעלי חיישני התראה התורמים לרמת האיזון והיציבות של המנוף, עם שסתומים כפולים לביטחון, עם מערכת למניעת העמסת יתר על המנוף, עם סוגי זרועות שונים ועוד.

מעבר לכך, אם אינכם בעלי ידע מספיק בתחום קבלו ייעוץ מקיף מחברת ההשכרה של המנוף, אשר תספק את כל המידע הדרוש. לדוגמא, בחברה יסבירו לחכם גם לגבי התאמת גודל המקום לשטח החניה הקיים במקום. זאת כדי להימנע ממצב מביך שבו המנוף מגיע לאתר אך למעשה אינו יכול לעמוד בו מפאת חוסר במקום הולם.

מנוף בשקיעה

סוגיית ההשכרה של מנוף סל

השכרתם של מנופי סל כרוכה בהוצאה בלתי מבוטלת, שכן מדובר בציוד כבד ומקצועי שגם יכול להגיע עם מפעיל, משאית וכדומה. המחירים משתנים בין החברות וכמובן גם מושפעים מסוג המנוף המושכר, ממשך ההשכרה ומשירותים מבוקשים נוספים. מכיוון שכך סוגיית ההשכרה עולה לא פעם בקרב חברות וגופים המתלבטים לגבי הכדאיות שבין השכרה לרכישה.

על התלבטות זו אין תשובה אחת ויחידה ויש לבחון את הפרמטרים של עלות מול תועלת לעומקם. באופן כללי ניתן לומר שהשכרת מנוף סל עדיפה ונכונה ביותר אם צרכי החברה מבחינה זו ממוקדם בפרויקטים חד פעמיים, או בעבודות המתבצעות רק מעת לעת. מאידך, אם מדובר בעבודות מנוף שוטפת בהחלט יש מקום לבחון רכישה של מנוף כזה, ולקחת בחשבון שהעלות יקרה מאוד ונדרשת תחזוקה מתמדת ומקצועית של המנוף.

ממי משכירים מנופי סל?

זכרו כי מנוף סל הינו ציוד מכאני כבד שחייב להיות בטיחותי לחלוטין, מתוחזק בצורה מושלמת, ומבצע את עבודתו נאמנה. כל תקלה או בעיה במנוף כזה עלולה במקרה הטוב לעלות לכם בשעות עבודה יקרות, ובמקרה הרע אף לסכן את העובדים שממילא מבצעים את עבודתם ברמת סיכון גדולה יחסית בגובה. על כן, את ההשכרה של מנופי סל חייבים לבצע מחברות רציניות, ותיקות ובעלות מוניטין טוב בתחום, המתמחות בהשכרה של מנופים.

יש לוודא כי החברה מחזיקה בכל הביטוחים והאישורים הנדרשים, ובמידה שמקבלים את המנוף גם עם משאית, מפעיל ואף עובדים, יש לוודא שהם עברו את כל ההסמכות וההכשרות הנדרשות עבור העבודות המבוקשות, שהם מבצעים את העבודה בהתאם להנחיות, ושיש להם ניסיון לא מועט בתחום זה. כמו כן, חשוב לבחון את צי המנופים של החברה, היותם מטופלים ועומדים בכל הוראות הבטיחות הנדרשות, היותם חדישים ויכולתם לספק מענה מדויק לצרכיכם.

בנוסף לכך, תמיד ישנה חשיבות גם לאיכות ההתנהלות של החברה מול לקוחותיה, כך שבמידת הצורך תקבלו מענה מהיר מאנשים שמבינים בתחום, שהשירות יינתן בדיוק בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו, וייעשה באופן אדיב ונעים. ולבסוף, בין כמה חברות שעומדות בקריטריונים שתוארו לעיל, בצעו השוואה בין הצעות המחיר ובחרו בהצעה הכי נוחה, הוגנת ומשתלמת מבחינתכם.

ראו גם: כמה עולה השכרת מנוף סל?