מנוף סל אדם: לעבודה יעילה ובטוחה בכל גובה

תוכן עניינים

כאשר מדברים על עבודה בגובה, מדברים על מגוון רחב של עבודות המתבצעות מעל לפני הקרקע. אך חלק נכבד מהעבודות בגובה צריכות להתבצע על ידי הרמת אדם לגובה, כך שאותו אדם יבצע את הפעולה באופן פיזי. מהסיבה הזאת חלק נכבד מהמנופים לא יכולים לבצע משימות שונות בגובה, ולפיכך אתם צריכים לחשוב היטב לפני שאתם מזמינים מנוף כזה או אחר. אתם צריכים לחשוב האם אתם צריכים להרים אדם לגובה או שאתם צריכים רק להרים סחורות או חפצים לגובה.

[toc]

במקרה שבו אתם צריכים להרים אדם לגובה, הפתרון הטוב ביותר הוא להשכיר מנוף סל אדם. מדובר על המנוף היחיד שאדם יכול לעלות עליו בקלות ולבצע מגוון רחב של משימות בכל גובה שיידרש. לא משנה אם מדובר על גובה של מטרים ספורים או על גובה של עשרות מטרים – הכלי הזה יסייע לכם לבצע את העבודה בגובה על הצד הטוב ביותר. תזכרו כי בסופו של יום יש שני דברים שאמורים לעניין אתכם – הדבר הראשון הוא ביצוע העבודה על הצד הטוב ביותר, והדבר השני הוא לבצע את העבודה בצורה הכי בטוחה.

אתם רוצים להשכיר מנוף סל אדם? לפני שאתם מבצעים את ההשכרה, אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא. כך תוכלו לדעת שאתם מוכנים לכל תרחיש, והכי חשוב שאתם עושים את הבחירה שהכי נכונה לכם. אתם לא יכולים לבצע את המשימה בצורה הכי טובה כל עוד המנוף שבו אתם משתמשים הוא לא המנוף האידיאלי לביצוע המשימה. אחרי שתדעו הכול על מנופי סל אדם, אתם תוכלו לדעת שזוהי ככל הנראה תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות מבין כל שאר האפשרויות שקיימות.

מנוף סל אדם – לעבוד בכל גובה ללא חשש

אחת מהבעיות המרכזיות בביצוע משימות בגובה היא שהעבודה עשויה להיות מאוד מפחידה. לא כולם רגילים לבצע עבודות בגובה, וכאשר עושים את זה עם כלי לא יציב במיוחד – מכאן החשש הופך להיות הרבה יותר משמעותי. אז מה אתם צריכים לעשות? קודם כל אל תוותרו על ביצוע המשימה, אתם מוכרחים לבצע את המשימה – ולכן אין שום אופציה לוותר עליה. מה שאתם כן צריכים לעשות, זה לבחור את הכלי הנכון ביותר שביחד איתו תוכלו לבצע את המשימה עם מקסימום תועלת ועם מינימום חשש.

מהסיבה הזאת לא מעט בעלי עסקים וחברות מעדיפים לבצע עבודות בגובה מסוגים שונים עם מנוף סל אדם. מעבר להיותו מנוף אידיאלי לביצוע עבודות בגובה, המנוף הזה משרה תחושת ביטחון לכל אורך המשימה. הסל שמחובר למנוף הוא מאוד יציב, כך שלעיתים יש תחושה כי המשימה מתבצעת על הקרקע. כמו שאמרנו מלכתחילה, המנוף הזה מיועד לעבודה עם אדם עליו – בשונה ממנופים אחרים שהם אינם מיועדים לעבודה עם אדם עליהם. ברגע שאתם בוחרים את המנוף הנכון, אתם יכולים לבצע את העבודה בצורה האופטימלית.

אז אם עד כה לא הייתם בטוחים עם איזה מנוף תוכלו לבצע עבודה בגובה, ככל הנראה כעת אתם מבינים כי מנוף סל לנשיאת אדם הוא הבחירה המנצחת. בחירה שתוכלו לקצור איתה לא מעט פירות בזמן הקרוב וכמובן שגם בעתיד הנראה לעין. אתם תמיד צריכים לחשוב צעד אחד קדימה, אתם לא יכולים לחשוב רק על מה שאתם צריכים לבצע עכשיו – אלא גם על מה שתצטרכו לעשות בעתיד. אתם לא תרצו להשכיר מנופים שונים בכל פעם, רצוי שתשכירו את אותו המנוף בכל פעם.

מה אתם מוכרחים לדעת לפני תשכירו מנוף סל אדם?

  • לא כל אחד יכול לעלות על מנוף סל: לפני שאתם משכירים את המנוף, אתם מוכרחים להיות בטוחים שיש אדם מסוים שיכול לעלות על המנוף על מנת לבצע את המשימה. לא כל אחד יכול לעלות על מנופי סל המיועדים לנשיאת אדם, כי בכל זאת מדובר על משימה שיש בה סכנה מסוימת. רק אנשים שעברו הכשרה וקיבלו אישור לעבודה בגובה יכולים לעלות על המנוף הזה וכמובן שגם על כל שאר המנופים.

  • תבחרו מנוף סל אדם בהתאם לגובה שאליו תרצו להגיע: למרות שאתם בוודאי כבר ממש רוצים להשכיר את המנוף, אתם צריכים לנקוט במשנה זהירות על מנת שלא תעשו בחירה שגויה. אחת מהמשימות החשובות ביותר שלכם היא לבחור במנוף שמתאים לגובה שאליו תרצו להגיע. אם מדובר על גובה אחיד, תוכלו בבחירה נכונה לחסוך לא מעט כסף – כי מנופים שמגיעים לגובה רב יעלו יותר מאשר מנופים שמגיעים לגובה נמוך יותר. כך שאל תבחרו באפשרות הראשונה שאתם מוצאים, תדאגו להתאים את המנוף אליכם ואל העבודה שלכם – אל תגיעו למצב שיקרה בדיוק ההפך ממה שצריך לקרות.
  • מנוף סל לנשיאת אדם מיועד גם להרמת חפצים: השם של המנוף עשוי טיפה להיות מבלבל, אך מנופי סל מיועדים גם לנשיאת אדם וגם להרמת חפצים לגובה. כך שאתם תוכלו לבצע מגוון רחב של פעולות עם המנוף הספציפי הזה, ולא רק פעולה אחת שאולי תתרחש לעיתים שכיחות יותר. כך שאם אתם גם צריכים להרים חפצים וגם צריכים להרים אנשים לגובה, המנוף הספציפי הזה יספק לכם את כל הפתרונות. אתם לא תצטרכו להחליף בין מנופים או להשכיר מנופים שונים, בכל פעם תוכלו להשכיר בדיוק את אותו המנוף.

  • רכישת מנוף סל לא עדיפה על פני השכרתו: חשוב שתבינו כי רוב בעלי העסקים אינם רוכשים מנופי סל, הם באופן טבעי מעדיפים להשכיר מנופים. הסיבה לכך היא שהשכרתם המנוף מאפשרת מרווח גדול יותר של אפשרויות, בעוד רכישת המנוף תגביל אתכם לסטנדרטים קיימים. בתור בעלי עסקים אתם תרצו שכל הזמן יהיו לכם כמה שיותר אפשרויות, ורק על ידי השכרת מנופים תוכלו להשיג את המרווח הזה. אתם גם תחסכו כסף וגם תוכלו לדעת שאין לכם התחייבות שלא תוכלו לעמוד בהם, זה פשוט יהיה שווה מבחינתכם הרבה יותר ממה שנדמה לכם כרגע.
  • תבחרו בחברת מנופים מקצועית ומנוסה: זה אולי נראה לכם כמו דבר טריוויאלי, אך ישנה חשיבות להזכיר את הנושא הזה בכל הזדמנות שיש. אתם לא יכולים לבחור בחברה לא מנוסה או לא מקצועית, בטח כאשר מדובר על השכרת מנוף סל אדם. בדיוק כמו שאתם לא תרצו ליצור שיתופי פעולה עם חברות לא מקצועיות או לא מנוסות, כך אתם לא יכולים לעבוד באופן קבוע עם אותן חברות. אתם צריכים לדעת שיש לכם על מי לסמוך כאשר אתם מקבלים מנוף סל, גם ככה מדובר על פרוצדורה שהיא יחסית מורכבת וסבוכה. ביחד עם חברת מנופים מקצועית ומנוסה אתם תוכלו להקל על עצמכם, תקלו על עצמכם ותהפכו את התהליך לכזה שיהיה לכם קל מאוד לצלוח.

כך תוכלו להשכיר מנוף סל אדם – בדיוק בתקציב שלכם

אחת המשימות החשובות ביותר שעומדות לפניכם בתור בעלי עסק או בעלים של חברה היא לבצע את ההחלטות הנכונות ביותר בהיבט הכלכלי. אתם לא תרצו להשכיר מנופים בסכומים גבוהים מאוד, סכומים שלא תוכלו לעמוד בהם. לכן בכדי שתוכלו מצד אחד לבצע עבודות בגובה ומצד שני לעשות את זה בתקציב שמתאים לכם, יש כמה מהלכים שתוכלו לבצע בפועל. ברגע שתבצעו את המהלכים האלה, יהיה לכם הרבה יותר קל לדעת שאתם לא עומדים לחרוג מהתקציב שלכם – תקציב שמבחינתכם אתם לא צריכים לחרוג ממנו.

  • לפני הכול – תקבעו את תקציב ההשכרה: לפני שאתם בכלל מתחילים לברר על השכרת מנוף סל אדם, אתם צריכים לקבוע את התקציב שאמור להנחות אתכם לכל אורך הדרך. בכדי שתוכלו לקבוע את התקציב הנכון, עליכם לעשות סקר שוק קצר על מנת ללמוד את המחירים. אם לא תלמדו את המחירים, אתם עלולים לקבוע תקציב לא ריאלי כזה שלא יאפשר לכם להשכיר מנופי סל אדם בשום מצב. אתם צריכים מצד אחד למצוא תקציב שאתם תוכלו לעמוד בו באופן קבוע, אך מצד שני תקציב שיאפשר לכם להשכיר מנופי סל אדם – השילוב הזה יהיה השילוב המדויק ביותר עבורכם.

  • השתמשו ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש: מיד אחרי שקבעתם תקציב, עליכם להתחיל לחפש את החברה שאיתה תוכלו לעבוד באופן שוטף. אך המטרה שלכם כבר מתחילת הדרך היא להרחיב את מעגל החיפוש שלכם ככל האפשר, ככל שתרחיבו אותו יותר – כך תוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם למצוא חברה שעונה לציפיות שלכם. לכן תוכלו להשתמש במנועי החיפוש וגם ברשתות החברתיות, כך תוכלו להגדיל את מעגל החיפוש עד למקסימום האפשרי. אחרי שתעשו את זה, אתם תוכלו להיות בטוחים שאתם תמצאו חברה שעונה בדיוק לתקציב שלכם. כך אתם תוכלו לדעת שאתם מקבלים את השירות הטוב ביותר, ובו בזמן אתם לא צריכים להכניס את היד אל תוך הכיס – זה יכול להיות מצב בעייתי כראייה קדימה.

  • אל תגלו גמישות – בשום שלב בדרך: בתור בעלי עסק או בעלי חברה, אתם בוודאי מבינים כי חברות ועסקים אחרים ירצו להרוויח כמה שיותר מכל שירות או מוצר שאותו הם מספקים. לכן כאשר אתם רוצים להשכיר מנוף סל אדם, אסור לכם בשום שלב בדרך להראות גמישות – כי ברגע שתראו גמישות, החברות ינסו לנצל את הנקודה הזאת. מבחינתכם התקציב שקבעתם בתחילת הדרך הוא תקציב שלא ניתן לשינוי, אלא אם אתם מקבלים הצעה שלא תוכלו לסרב לה. באופן עקרוני ככל שתעמדו בצורה איתנה מאחורי התקציב שקבעתם, כך תוכלו לדעת שלא תצטרכו לשלם בסוף יותר. אל תגלו גמישות גם אם זה אומר שאתם תצטרכו בסוף עוד להתפשר קצת.

מנוף סל אדם
מנוף סל אדם

מהם השימושים השכיחים ביותר של מנופי סל אדם

  • אחד מהשימושים השכיחים ביותר של מנוף סל אדם הוא בביצוע הובלות של דירות או משרדים. ברוב המקרים מדובר על דירות או משרדים קטנים, אך בסוף הכול תלוי בגודל של הסל שאיתו מגיע המנוף. אם תבחרו במנוף עם סל גדול, תוכלו גם לבצע הובלה של משרדים או דירות גדולות מאוד. היתרון באפשרות הזאת הוא שאתם יכולים לא רק לעלות את החפצים או הציוד, אלא גם לעלות מובילים ביחד עם הציוד או הרהיטים – שהם יוודאו שכל ההובלה מתבצעת בדיוק כמו שצריך.

  • עוד שימוש שכיח מאוד של מנופי סל אדם הוא ביצוע עבודות שיפוץ בבניינים. בעידן שבו ההתחדשות העירונית היא חלק בלתי נפרד מהנוף שלנו, אתם בוודאי רואים לא מעט מנופי סל מפוזרים ברחבי העיר. באמצעות מנופי הסל ניתן לבצע את כל עבודות השיפוץ החיצוניות של הבניין, עבודות שיפוץ שמתבצעות על ידי שיפוצניק שמורם על ידי המנוף. זה ללא ספק שימוש שהפך להיות מאוד נפוץ בשנים האחרונות, וככל נראה אתם הולכים לראות את השימוש הזה באופן שכיח עוד יותר – ההתחדשות העירונית היא משהו שלא הולך להיעצר בשנים הקרובות.

  • שימוש נוסף של מנוף סל אדם הוא ביצוע עבודות תחזוקה ברחבי העיר, עבודות תחזוקה שלרוב מתבצעות בלילות. זה לא משנה אם מדובר על תליית דגלים או החלפת שלטים, כל הפעולות הללו מתבצעות עם מנופי סל. לא פעם אתם יכולים לנסוע ברחבי העיר ולראות את עובדים העירייה משתמשים במנוף בזמן אמת. כמו שבטח הבנתם הסיבה שהם משתמשים דווקא במנוף הזה היא כי באמצעותו הם יכולים לבצע את התחזוקה באופן שוטף – אדם נמצא על הסל ואדם אחר מסיע את המשאית. כך שכל עבודת התחזוקה הופכת להיות הרבה יותר קלה ופשוטה.

למעט השימושים שסיפרנו עליהם כאן, יש עוד הרבה מאוד שימושים אחרים שבהם ניתן להיעזר במנופי סל אדם. כמעט כל המשימות שמתבצעות על ידי מנוף רגיל, יכולות להתבצע גם על ידי מנוף סל. כך שלא מעט אנשים מלכתחילה מעדיפים להשתמש במנוף סל, כך הם יודעים שבמידת הצורך תהיה להם אפשרות לעלות אדם לגובה. כמו שהבנתם עבודות בגובה הן לא צפויות, ולכן אתם מהצד שלכם תמיד צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש. עם מנופי סל אדם אתם ללא ספק מוכנים לכל תרחיש שיגיע, אך בו בזמן אתם לא מתפשרים על ביצוע העבודה בדיוק כפי הנדרש.

מנוף סל אדם – כך תשתמשו בו בצורה הכי בטוחה

אז אחרי שהבנתם כי מנופי סל אדם הם הבחירה הטובה ביותר עבורכם ועבור העסק שלכם, הדבר האחרון שאתם צריכים להבין זה איך תוכלו לשמור על הבטיחות. לא משנה אם מדובר על הבטיחות שלכם או על הבטיחות של כל שאר האנשים שנמצאים בסביבה. עבודה בגובה יכולה להיות מעולה ואידיאלית רק כאשר מתבצעות ביחד איתה כל הנחיות הבטיחות, מספיק שרק הנחיה אחת תופר – ואתם עוד עלולים למצוא את עצמכם במצב שונה לחלוטין. אז מהן ההנחיות החשובות ביותר שאתם לא יכולים להבליג עליהן לסדר היום? אנו כמובן נביא את ההנחיות האלה כאן לפניכם.

  • ביצוע העבודה אך ורק עם אישור עבודה בגובה: בין אם אתם עומדים לבצע את העבודה או בין אם אחד מהעובדים שלכם עומד לבצע את העבודה. ישנו צורך מהותי להחזיק ברישיון לעבודה בגובה, הרישיון הזה הוא חלק בלתי נפרד מביצוע המשימה כולה. ללא רישיון בתוקף, אתם לא רק עוברים על החוק – אתם מסכנים את עצמכם ואת כל האנשים שנמצאים בקרבת מקום. בנושא הזה אין מקום למשחקים ואין מקום לקחת הימורים, הימורים שבסופו של דבר אתם עוד עלולים לשלם עליהם ביוקר.

  • ביצוע העבודה רק עם מנוף סל אדם תקין: לפני שאתם מתחילים לבצע את העבודה בגובה, עליכם לוודא כי המנוף שאתם הולכים לעבוד איתו תקין לחלוטין. כל פעם לפני ביצוע העבודה, אתם צריכים לבדוק את מצב המנוף – כך שלא יהיו לכם הפתעות לא נעימות. תזכרו כי לתפעל את הבעיות הללו כאשר אתם או כל עובד אחר נמצא בגובה זוהי משימה קשה עוד יותר, מוטב לתפעל את כל הבעיות על הקרקע.

  • ביצוע העבודה רק לאחר שמבינים מה נדרש לעשות: אל תתחילו לעבוד עם מנוף סל אדם מבלי שאתם או כל אחד מהעובדים מבינים בדיוק מה צריך לעשות. לבצע משימה בצורה עיוורת זה משהו שאפשר לעשות על הקרקע, אך כאשר מדובר על עבודה בגובה זה הימור רציני. מוטב כי תעלו על המנוף רק אחרי שאתם יודעים בדיוק מה צריך לעשות.