כמה עולה השכרת מנוף סל וממי להשכיר אותו?

תוכן עניינים

השכרת מנוף סל היא אופציה ריאלית ונגישה עבור חברות, בעלי עסקים ובעלי מקצוע רבים, המחפשים מענה זמני ונקודתי לביצוע עבודות ספציפיות, החל בהורדה ותליה של שלטי חוצות, דרך עבודות בנייה ושיפוצים, ועד לעבודות גינון בגובה. אמנם מדובר בעלויות בסקאלה שונה לחלוטין בהשוואה לקנייה של מנוף כזה, אולם עדיין מדובר בהוצאה בלתי מבוטלת. אז כמה תעלה לכם השכרת מנוף סל? מה הגורמים שישפיעו על המחיר? וממי בכלל משכירים ומה צריך לבדוק מול החברה? על כך בשורות הבאות.

אם אתם זקוקים למנוף סל עבור עבודות המתבצעות לאורך כמה שעות או ימים, השכרתו היא האופציה הנכונה ביותר. אולם כאשר תתחילו לבדוק את הנושא תגלו שישנו קשת רחבה מאוד של מחירים, עם פערי המגיעים למאות ולאלפי שקלים ביום. במאמר הבא נסביר מדוע המחירים כה שונים, ואיך תדעו שהגעתם לחברה המציעה גם מחיר הוגן וגם רמה מקצועית נאותה ונדרשת לפי החוק והתקנים בתחום.

מנוף באתר בניה

הבסיס של מנופי סל

הבסיס של מנופי סל דומה מאוד: מדובר במנופים שבקצה הזרוע שלהם ישנה במה, עליה יכולים לעמוד עובדים ולבצע את המלאכות הנדרשות. על הבמות הללו ניתן כמובן להעמיס גם פריטים וציוד מסוגים שונים, וכמו כן מדובר במנוף לכל דבר המסוגל לשאת משקלים עד לעומסים גדולים מאוד. אם כן, היתרון של מנוף סל טמון בכך שניתן לבצע איתו העלאה והורדה של פריטים כבדים, ובנוסף לבצע עבודות נדרשות על ידי אנשים.

יחד עם זאת, מכאן והלאה המנופים שונים מאוד זה מזה. למעשה, כאשר תפנו אל חברה המציעה שירותי השכרת מנוף סל, תראו שישנם מנופים הידראוליים וחשמליים, מנופים קטנים יחסית המורכבים על גבי טנדרים חזקים, מנופי ענק המורכבים על גבי משאיות גדולות, מנופים שיכולים להרים עד חמש מאות קילו ולעומתם מנופים גדולים במיוחד מליגה אחרת שיכולים להרים עד ארבע מאות טון, וישנם הבדלים נוספים.

על כן, הבסיס של השכרת מנופים אלו הוא התאמה נכונה ומדויקת של המתקן לצרכים שלכם ולתנאי השטח. כך לדוגמא, יש לבחון את המשקלים שאמור המנוף לשאת, את השטח הקיים לחניית ועבודת המנוף, את הגובה שאליו המנוף צריך להגיע, את יכולת הכניסה האופקית והאנכית אל המקום המבוקש בעזרת הזרוע, את מספר האנשים שרוצים להרים עם הבמה לגובה וכן הלאה. מדוע כל זה חשוב? הנה כמה דוגמאות.

ראו גם: השכרת מנוף זרוע מחירון

איור מנוף סל אדם

חשיבות השכרת מנוף סל נכון לצרכים

כדוגמא נביא חברה שצריכה לבצע עבודת שיפוץ בבניין בלב העיר חיפה. מסתבר שעבודת שיפו זו מצריכה העלאה והורדה של חומרי גלם ומרכיבי בניין כבדים מהקומות העליונות, לרבות צורך באנשי מקצוע על הבמה. לכן מזמינה החברה משאית גדולה עם מנוף סל המסוגלת להרים את המשקל הנדרש. ואולם, כאשר המשאית מגיעה לאזור העבודה מתברר שמפאת גודלה היא אינה יכולה למצוא מקום חנייה נאות, כזה המאפשר לה לבצע את העבודה ומאידך לא לחסום את הרחוב.

דוגמא נוספת היא השכרה של מנוף על ידי חברה המבצעת באופן חד פעמי התקנת שילוט חוצות בגובה רב. החברה משכירה מנוף סל המסוגל להגיע עד לגובה 10 מטרים, אולם בזמן העבודות מתברר שיש להעלות את העובדים, מסיבה זו או אחרת, לגובה של 15 מטרים. עוד דוגמא היא השכרה של מנוף סל שאינו מסוגל להתמודד עם צרכי התמרון הנדרשים בשטח, למשל באזור קשה להגעה, בעיה שהייתה נפתרת בקלות על ידי מנוע עם זרוע הרמה חשמלית מתקפלת.

מנוף סל העברת דירה

העלויות של השכרת מנוף סל

כל ההיבטים שתוארו לעיל ונוספים משפיעים על מחירי ההשכרה של מנופי סל. אבל לפני הכל, חשוב להבין שעלות ההשכרה מושפעת מאוד מהזמן. לדוגמא, ברור שהשכרת המנוף ליומיים תהיה יקרה יותר מהשכרה ליום אחד, ושהשכרה לעשר שעות עבודה תהיה יקרה יותר מהשכרה לחמש שעות. יחד עם זאת, אין בהכרח קשר שוויוני בין מספר השעות, כך שהשכרה לשעתיים למשל אינה בהכרח יקרה פי שתיים מהשכרה לשעה אחת.

על כל פנים, החברות משכירות לרוב את המנופים על פי תעריף שעתי ויומי. עוד חשוב להבין כי המחירים גם משתנים בין החברות, כי כמו בתחומים רבים אחרים לכל חברה יש את השיקולים הכלכליים שלה. המחיר יכול להשתנות למשל בהתאם למוניטין של החברה, אזור הפעילות שלה, איכות השירות שהיא מציעה ללקוח, סוג הלקוחות שהיא עובדת מולם, ועוד. לכן, תמיד כדאי לבצע השוואת מחירים בין כמה חברות רציניות, מוכרות ומוערכות.

מאפיינים טכניים המשפיעים על מחיר השכרת מנוף סל

מלבד האמור לעיל, הגורם המשפיע ביותר על העלות של השכרת מנוף סל הוא המאפיינים הטכניים שלו. כפי שאמרנו, ישנם הבדלים ביכולת ההרמה, בגובה, ביכולת התמרון וכדומה, וכל אחד מההיבטים האלו משפיע על המחיר. לדוגמא, השכרת מנוף סל קטן ופשוט על טנדר לצורך העברת דירה יכולה להסתכם בחמש מאות שקלים עבור הפרויקט כולו. לעומת זאת, מנוף יותר גדול המסוגל להרים עד טון וגם מגיע עם מפעיל מוסמך, עשוי לעלות אפילו חמשת אלפי שקלים ליום עבודה אחד.

דוגמא נוספת היא השכרה של מנוף עד חמישים טון, המגיע כמובן עם משאית ומפעיל, שיכולה לעלות עד ששת אלפים ואפילו שבעת אלפים שקלים ליום (אלו מחירים מקסימום וניתן גם למצוא בהרבה פחות). ולבסוף, עבור עבודות מאוד כבדות ומורכבות, שהינן נדירות יחסית, מוצעים גם מנופי ענק שעלותם יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים ליום עבודה.

הצעת מחיר משתלמת?

איך תדעו שקיבלתם על השכרת מנוף סל הצעת מחיר משתלמת? קודם כל, היכנסו לאתרי האינטרנט של חברות המתמחות בתחום והתרשמו מטווח המחירים המקובל, המשתנה מעת לעת בהתאם לביקושים בענף. שנית, דברו עם כמה חברות וקבלו הצעת מחיר, שכן התעריפים המדויקים לא תמיד מופיעים באתרים. לאחר מכן השוו בין ההצעות. יחד עם זאת, בכך לא תם העניין.

יש לזכור כי מילת המפתח בתחום השכרת המנופים היא בטיחות. אכן, מדובר בציוד כבד ומורכב המצריך ידע, ניסיון, הכשרה והסמכה להפעלתו הנכונה, ומעבר לכך העבודות על הבמה מבוצעות בגובה. על כן, אסור להתפשר בנושא זה ויהי מה, וגם אם קיבלתם הצעה סופר מפתה וסופר נמוכה עבור השכרת מנוף סל, אל תלכו עליה מבלי לוודא את האישורים, הביטוחים, התחזוקה, ההכשרות וכל נושא רלוונטי בו החברה המשכירה צריכה לעמוד.

רק כדי לסבר את האוזן, החוק והתקנים בישראל מחייבים שצי המשאיות והמנופים יעברו טיפולים ותחזוקה באופן קבוע, ייבדקו על ידי קצין בטיחות, יעברו ביקורות, יקבלו אישורים וכן הלאה. כמו כן, החוקים