השכרת מנופים מסוגים שונים

תוכן עניינים

השכרת מנופים היא שירות נדרש בישראל במגוון רחב של ענפים, החל בבנייה, דרך עבודות גינון ציבוריות ועד לחקלאים וטכנאים. על מנת לקבל את המענה הנכון ביותר לצרכים יש לבחור נכונה מבין סוגי המנופים המוצעים בשוק בכלל ועל ידי החברה שעימה אתם מתקשרים בפרט. בשורות הבאות נבחן מספר סוגים של מנופים ואת ההבדלים ביניהם, על מנת שתוכלו לבצע בחירה מושכלת ונכונה.

מנוף זרוע

השכרת מנופים – לא משחק ילדים

כאמור, כאשר גורם עסקי או ציבורי מעוניין להשכיר מנוף עליו לקבל את המענה המדויק לדרישותיו, שאם לא כן הדבר יפגום ביעילות העבודה, בבטיחותה ואפילו לא ניתן יהיה לבצעה בכלל. בדיוק לשם כך חשוב להכיר את סוגי המנופים המוצעים להשכרה בשוק, כפי שיתוארו להלן.

יחד עם זאת, עוד לפני שבוחרים את סוג המנוף הרצוי והנכון, יש לזכור שממש לא מדובר במשחק ילדים. מנוף הוא כלי כבד שהפעלתו כרוכה בלא מעט סיכונים, הן לעובדים במקום, הן לעוברים ושבים והן לציוד. לכן, ההפעלה מחויב בשמירה על כללי ותקנות בטיחות מחמירים במיוחד, וכמובן שמפעיל המנוף חייב להיות בעל הסמכה ורישיון לתפעולו מטעם משרד הכלכלה. כל זאת בנוסף להיות המנוף מתוחזק כהלכה, נבדק באופן שוטף ותקין לחלוטין.

סוגי המנופים המוצעים בשוק

אם כן, בבואכם לבחור מנופים להשכרה יש להכיר את ההיצע הקיים בשוק. כך לדוגמא, עבור אתרי בנייה אשר בהם העבודות מבוצעות בגובה יחסית נמוך, הפתרון הטוב ביותר יימצא במנופים טלסקופיים, כלומר כאלו שבהם הזרוע יוצאת מתוך בסיס ההולך ומתארך. היתרון המשמעותי של מנופים אלו הוא היכולת להגיע לאתר ומייד להתחיל לעבוד. זאת, בניגוד למנופים הבנויים מחוליות שמורכבות אחת על גבי השנייה, המתאימים במיוחד לאתרים שבהם יש צורך להגיע לגבהים משמעותיים.

מנוף באתר בניה

סוג נפוץ נוסף של מנופים להשכרה הם מנופי הסל, כלומר מנופים שבחלקם העליון קיים כלוב מתכת סגור המאפשר עבודה של אנשים בגובה. את המנופים הללו ניתן למצוא באתרי בנייה, בקרב חברות המספקות שירותי גינון עירוניים, בחברות המבצעות עבודות תשתית כמו חשמל או תקשורת בגובה, בקרב מתקיני מזגנים, אצל בעלי מקצוע בתחום השיפוצים, ועוד.

עוד סוג מנופים שכיח יחסית הם המנופים ההידראוליים, שיכולים להיות גם טלסקופיים בדומה לתיאור שהובא לעיל. הייחוד של מנופים אלו הוא שהם מותקנים על גבי משאית, אשר משקלה מוסיף למשקל הנגד של המנוף כנגד המטען המורם או המורד. חשוב לציין שבמנופים אלו, כמו גם בסוגים אחרים, יש הרבה דגמים הנבדלים זה מזה בגובה ההרמה האפשרי, במשקל הנשיאה המותר, ביכולת התמרון וההגעה למקומות עם גישה מאתגרת, ועוד.

ראו גם: עבודות מנוף

התייעצות לגבי השכרת מנופים

כאמור, השכרת מנופים אינה עניין של מה בכך ואין להותיר את הדברים ליד המקרה. לכן, אם אין לכם ידע ודאי לגבי המנוף הנדרש, התייעצו עם אנשי החברה המשכירה את המנוף וקבלו מענה לכל שאלה, עם המלצות לגבי הבחירה האופטימאלית.