הובלה עם מנוף קדמי או אחורי

תוכן עניינים

מנוף המורכב על משאית יכול להיות בחלק הקדמי או האחורי שלה. אין משמעות לדבר לעניין ההובלה וההבדלים בין שני המנופים הינם קטנים. במאמר נעמוד על ההבדלים בין מנוף קדמי למנוף אחורי.

[toc]

מנוף המורכב על משאית

כאשר מדובר על מנוף סל מדובר על מנוף המורכב על משאית המניידת אותו ממקום למקום, ובאמצעות סל המחובר לזרוע הארוכה והמתקפלת שלו ניתן להרים משא ומטען כבד לגובה. הזרוע שלו יכולה להגיע באורכים שונים באמצעות כוונון ובזוויות שונות בשל היכולת שלה להסתובב 360 מעלות. הובלה עם מנוף זה נפוצה במפעלים בהם מעבירים חומרים מסוכנים או מטען חורג, במפעלים תעשייתיים לצורך הובלת ציוד ומכונות, באתרי בנייה להובלת חומרי בניין, בספנות לצורת הובלת מטענים ועוד.

הובלה עם מנוף
הובלה עם מנוף

מה ההבדל בין מנוף קדמי למנוף אחורי?

מבחינת ההובלה אין הבדל בין מנוף קדמי לאחורי. שניהם מחוברים למשאית ושניהם משרתים את אותה המטרה. ההבדל הוא שהמנוף הקדמי הוא מנוף סל וניתן לנייד אותו בעיר כשהוא פתוח. הוא מאוד נוח לעבודה של גיזום עצים, ניקיון חלונות, תליית שילוט, קטיף וכד' כיוון שאפשר להגיע מכל זווית למקום הנדרש. לעומתו, המנוף האחורי אינו פתוח בזמן הנסיעה, את הסל מחברים למשאית רק אחרי שמגיעים למקום ההובלה. כאשר הוא אינו מתופעל הגודל שלא לא יחרוג מגודל המשאית. היתרונות הם אותם יתרונות. שניהם מנופי סל, שניהם נגישים, נוחים ויעילים להובלה.

האם כל משאיות המנוף דומות?

משאיות מנוף שונות בגודלן, בטווח התנועה שלהן וביכולת המשקל אותו הן מסוגלות להוביל ולהניף. הדומה הוא שבכולן יש מנוף קבוע על המשאית. הן יעילות מהסיבה שאדם אחד יכול להפעיל את המנוף ולהוביל את המטען ואין צורך בכוח אדם נוסף. המפעיל חייב רישיון מיוחד להפעלת סוג המנוף אותו עליו להפעיל. הסוג נקבע בהתאם למשקל והגובה של המנוף. יש להבדיל בין מנוף משאית לבין עגורן נייד. במשאית המנוף יותר קטן, נושא משקל רב ויש יכולת לשנע אותו ממקום למקום. לעומת זאת, עגורן נייד הוא מנוף המותקן על משאית ומניף מטען ללא יכולת שינוע והובלה.