איך בוחרים חברת שליחויות בינלאומית

תוכן עניינים

בעשרים-שלושים השנה האחרונות, השימוש בחברות שליחויות בינלאומיות הלך וגבר. נכון שגם קודם לכן, במשך עשרות שנים נעשה שימוש בחברות מסוג זה לצרכים עסקיים ואחרים, אך החל משנות התשעים אנחנו רואים עלייה ניכרת במספר השליחויות, במדינות ובגורמים המעורבים בהן.

יש לכך סיבות שונות, בין אם מדובר בסיבות גיאו פוליטיות, כמו נפילת הגוש הקומוניסטי, הסכמי סחר בינלאומיים ועוד, וכן יש סיבות טכנולוגיות, התפתחות האינטרנט והסחר הווירטואלי הפך את המסחר הבינלאומי לעניין הרבה יותר שכיח ונפוץ. מעבר לכך, יש גם מעבר של אנשים ממדינה למדינה, מסיבות מקצועיות ואחרות. דבר שהתפתח מאוד בזכות חברות בינלאומיות שעובדות במקומות שונים בעולם.

חברה למשלוחים בינלאומיים מציעה מגוון רחב של שירותים ללקוחות שעובדים עמה. זה מתחיל בשלב האריזה וארגון הפריטים השונים המיועד למשלוח, הובלה במשאיות אל הנמל, העברה למכולות וקונטיינרים, העלאתם לאונייה. אחרי הפלגה אל ארץ היעד, ישנו גורם שמשחרר את המכולה ולאחר מכן דואג שהפריטים שבתוכה יגיעו אל יעדם. במקרים רבים זה דורש גם שימוש בגורמים שמתמחים בכל ההיבטים של שחרור מהמכס.

כאמור, חברה למשלוחים בינלאומיים יכולה לשרת הן גורמים פרטיים, כמו למשל עובדים שמעוניינים לבצע רילוקיישן למדינות אחרות, וכן גורמים עסקיים, מסחריים, מדינתיים שמבקשים לבצע משלוח ממדינה למדינה.

מאחר ויש לחברות משלוחים בינלאומיים תפקיד חשוב הן באופן פרטי והן באופן עסקי, להתנהלות נכונה, יעילה ואופטימאלית, הן מתוך כוונה שהמשלוח יגיע בזמן, כמו שהוא ללא שום בעיות, במחירים סבירים מבלי שיהיה צורך להשקיע כסף מעל מה שמעוניינים ויכולים, אזי צריך לדעת כיצד לבחור חברה למשלוחים בצורה נכונה.

פרמטרים לבחירה נכונה של חברה למשלוחים בינלאומיים

בראש ובראשונה צריך לבחור את הניסיון והמוניטין שעומדים לרשות החברה. חברה משלוחים מסוג זה, היא איננה עוד חברה. מדובר בגורם שעובד עם חפצים ומרכיבים שעלולים להגיע לאלפי ועשרות אלפי שקלים. מה שאנחנו מפקידים בידיים שלהם הוא בעל ערך, ויכול להשפיע באופן מהותי על החיים הפרטיים או על העסק שלנו. לכן אנחנו צריכים לעבוד אך ורק עם חברות שיש להן ניסיון ומוניטין טוב.

דבר שני שאנחנו צריכים להקפיד עליו, זה ללמוד על דרך העבודה של החברה, התוכנית על בסיסה היא פועלת, וכמובן שעלינו להקפיד על כך שהדבר יותאם לצרכים שלנו, לתקציב שעומד לרשותנו ולכל מה שנדרש מבחינתנו בשביל לבצע את התהליך מתחילתו ועד סופו, בצורה אופטימאלית. חשוב שהחברה תמנה איש קשר שידאג לכל עניין ויעבוד מולנו בצורה ישירה וחלקה.

עוד נקודה שחשוב לשים לב אליה היא, עם מי החברה עבדה בעבר. עם אילו גורמים היא עבדה, באילו תחומים ועד כמה אנחנו יכולים לסמוך עליה בהקשר לאופי השירות שאנחנו מצפים ממנה לעשות. בפרט חשוב לוודא שהוא יתבצע על פי לוח זמנים שהוגדר מראש ועם מינימום הפרעות או שינויים שלא לצורך.