שיקולים עיקריים בעת השכרת מנוף

תוכן עניינים

השכרת מנוף נדרשת מעת לעת על ידי חברות בתחומי הבנייה, הגינון, ההובלות, תחזוקת המבנים, בענפי התעשייה למיניהם, בחקלאות ועוד. מטבע בדברים לכל פרויקט יש צורך במנוף בעל יכולות מיוחדות, בין אם מבחינת משקל, יכולות תמרון, אופן ההעמסה וכיוצא בזאת. אז אילו שיקולים לבצע בעת ההשכרה, וכיצד להבטיח שתקבלו את הכלי המתאים לצרכיכם? על כך נשיב בשורות הבאות.

מנוף

לדעת שהשכרתם את המנוף הנכון

השכרת מנוף כרוכה בהוצאה בלתי מבוטלת של מאות ואף אלפי שקלים ליום עבודה. מטבע הדברים, ישנה חשיבות רבה להצדקת ההשקעה וזאת על ידי השכרה של מנוף מתאים, שבאמת מייעל, מזרז ומאפשר את המלאכה על הצד הטוב ביותר. השאלה היא כמובן, כיצד יודעים מהו הכלי הנכון עבור הפרויקט. המשיכו לקרוא והחכימו.

השכרת מנוף נכונה וחכמה

כאשר משכירים מנוף יש להגדיר מראש מספר צרכים בסיסיים, לא רק לגבי המועד הדרוש, מספר שעות העבודה, הצורך במפעיל למנוף וכדומה, אלא גם מבחינת התאמת הכלי עצמו אל היעדים. כך לדוגמא, שיקול מרכזי הוא יכולת הנשיאה של המנוף שיכולה להתחיל בחצי טון, למשל עבור העברת דירות, יכולה להמשיך לטונות בודדות ולעשרות טונות, למשל לעבודות בנייה כבדות והעברת כלים מכאניים כבדים, ואפילו ישנם מנופים המרימים מאות טונות.

ראו גם: עבודות מנוף במחירים משתלמים

מלבד הגדרת משקל הנשיאה המבוקש מהמנוף, אשר אגב ישפיע גם על העלויות של ההשכרה, יש להתייחס גם אל הגובה הנדרש להרמה. כך למשל, אם מדובר בעבודות בנייה המבוצעות בקומות נמוכות יחסית, הרי שמנוף טלסקופי יכול לספק מענה מצוין ומהיר לתפעול. לעומת זאת, בקומות יותר גבוהות כבר ייתכן שיהיה צורך להזמין מנוף חוליות, המסוגל להגיע לגובה משמעותי הרבה יותר אולם גם צריך להוסיף לו חוליות – מה שמאט את העבודה.

עוד שיקול הוא טיב המטענים שמתכוונים להעמיס על המנוף. לדוגמא, אם "המטען" הוא אנושי, כלומר בעלי מקצוע המבצעים עבודות שיפוץ, הובלה, גינון וכדומה – יש להזמין מנוף סל. מאידך, אם מדובר במטענים שניתנים להעברה בתלייה מבלי לפגוע בהם, יש להזמין מנוף עם וו, ואם מדובר בפריטים שיש להניחם על משטח יש להזמין מנוף שבקצהו קיים משטח ישר שעליו ניתן להעמיס את הציוד.

מנוף באתר בניה

מה עוד צריך לבדוק לגבי השכרת מנוף?

מלבד האמור לעיל, יש לבדוק עוד מספר היבטים בעת השכרת מנוף. כך לדוגמא, יש לבחון את הגישה הקיימת מן הקרקע אל האזורים שאליהם אמורה זרוע המנוף להגיע. ייתכן למשל שתידרש כניסה אופקית, טווח תנועה גדול יותר וכדומה. עוד יש לוודא כי בשטח קיים אזור מתאים לעמידת המנוף עצמו, באופן מספיק קרוב שיאפשר עבודה מיטבית, ולפי נתונים אלו גם להזמין מנוף בגודל מתאים ובעל מאפיינים הולמים. ולבסוף, יש לשים לב כמובן להיותו של המנוף מתוחזק היטב, לניסיון והסמכתו של המפעיל.

ראו גם: כמה עולה השכרת מנוף סל?

השאירו פרטים

או חייגו: 053-3544193

פוסטים אחרונים
בלוג
הובלה עם מנוף קדמי או אחורי

מנוף המורכב על משאית יכול להיות בחלק הקדמי או האחורי שלה. אין משמעות לדבר לעניין ההובלה וההבדלים בין שני המנופים הינם קטנים. במאמר נעמוד על

קרא עוד »
תא נהג מנוף
בלוג
השכרת מנוף סל – מדריך מקוצר

ארגונים, חברות ואנשים פרטיים, המשכירים שירותי מנוף סל לצרכים שונים, מצפים לקבל את השירות הטוב ביותר. קבלו מדריך מקוצר על מנופי סל וכל הכרוך בשכירתם.

קרא עוד »
0533544193 אזור מרכז