מנופים בעומר – המדריך המלא

תוכן עניינים

היקף העבודות ההולך ומתרחב, העושה שימוש בשירותי המנופים הופך את המראה של מנופים בעומר לדבר שבשגרה. חברות בניה גדולות לצד חברות ועסקים קטנים יותר וכן אנשים פרטיים רבים, נעזרים יותר ויותר במנופים בעומר עבור שלל משימות שעיקרם עבודה בגובה.

בין אם אתם רגע לפני מעבר דירה ובין אם אתם מעוניינים לקצוץ כמה ענפים בעץ גבוה או להתקין תשתית מסוימת בגובה רב מעל פני הקרקע, המדריך הבא של מומחי 'מרכז המנופים' הוא הדבר הנכון בשבילכם.

https://www.youtube.com/watch?v=1T7p9Iyef2Y

עשרה קבין של מנופים

לפני שנעסוק ספציפית ביתרונותיהם של עבודת מנופים בעומר, ראוי שנכיר בקצרה את העיקריים שבין סוגי המנופים. בגדול, ניתן לחלק את עולם המנופים או על פי סוגי המנוף או על פי הצורך שלשמו הוא מיועד. אנו נבחר בשיטה המשלבת ביניהם ונסקור בפניכם 4 מנופים עיקריים: מנוף עגורן קבוע, מנוף הרמה, מנוף סל אדם ומנוף זרוע

מנוף עגורן קבוע

מנוף העגורן או בשמו האחר 'מנוף צריח' הוא אותו מנוף עצום ממדים המיתמר בסמוך לאתרי בניה. מנוף זה בנוי מחוליות והינו קבוע ויכול להישאר במקומו זמן רב עד לסיום העבודה וקיפולו חזרה. מנוף זה מסוגל לשאת משקלים עצומים, גם של כמה טונות של חומרי בניה כבדים ולהניף אותם ממקום למקום כשהוא חג עם הזרוע שלו. השימוש במנוף זה דורש אישורים הנדסיים ייחודיים ואינו נוגע לרוב רובם של האנשים אלא רק לקבלני בניין גדולים מאוד.

https://www.youtube.com/watch?v=Lx0g_d8oKck

מנוף הרמה.

מנוף זה כבר נמצא בשירות רחב אצל הציבור כולו, ללא יוצא מן הכלל. מטרתו היא לאפשר העלאת והורדת מטענים כבדים מהגובה אל פני הקרקע ומנגד מהקרקע אל הקומות הגבוהות, בצורה מהירה ויעילה. רוב רובם של מנופי ההרמה עושים שימוש בזרוע טלסקופית המתרוממת מן המשאית וכאשר היא פורשת את כלל חלקיה, היא יוצרת מעין שדרה עם מסילה, הנמתחת מן הקרקע ועד לגובה המקסימלי.

במרווח שבין המסילות נוסע ומתנייע משטח ההרמה. משטח ההרמה הינו פלטפורמה עליה מוטענים הפריטים והציוד. הוא יכול לשאת פרטים גדולים במיוחד כמו ספות, מקררים, ארגזים רבים, באלות ל חומרי בניין ועוד. רוב המנופים מתמודדים ללא מאמץ גם עם משקל של 400 ו-500 ק"ג ומניפים אותם בן רגע לגבהים מרשימים של 50 מטר ויותר.

בכך, הפך למעשה מנוף ההרמה למלך הבלתי מעורער של תחום העברות הדירה. כל היתרונות שלו, בראשם הזריזות, המהירות והיעילות באים לכדי ביטוי ושימוש בו חוסך גם כסף רב לצד תחושת בטחון רבה יותר ביחס להגעתם בצורה שלמה של תכולת הדירה, שסביר ותפגע במעבר דרך הבניין עצמו.

מנופים בעומר – המדריך המלא

מנוף זרוע.

מנוף זרוע הינו אחד מהבולטים שבמנופים, כאשר אנו מבקשים לעשות סקירה של מנופים בעומר. כעקרון הוא בנוי כמו מנוף ההרמה: מגיע ומתנייע על פני פלטפורמה ניידת, דוגמת משאית או טנדר וגם הוא מסוגל להרים משקלים כבדים. יתרונו לעומת זאת מבוסס על 2 דברים: הראשון, הוא יכולתו להניע ולשנות את זרועו לזוויות ייחודיות, דבר אשר מעניק לו כושר תמרון ונגישות גם למקומות קשים ומורכבים. הזרוע בנויה עם מפרקים, כך שבעוד מפרק אחד עומד ישר, השני יכול להיות גם בזווית של 120 מעלות או 90 מעלות לפי הצורך.

יכולת זו מאפשרת צידוד טוב יותר של זרוע המנוף וכן מסייעת להתגבר על מכשולים הנמצאים בדרך, כמו עצים, חומות גבוהות, עמודים ועוד. היתרון השני של מנוף הזרוע נעוץ ביכולתו להרים משקלים כבדים מאוד, באמצעות ווים ומחברים ייחודיים המקובעים בראשו. בעוד במנוף הרמה, משטח ההרמה נוסע על גבי המסילה, הרי שבמנוף זרוע, הוא תלוי בראש המנוף ונותר קבוע. לעיתים, יתהדר מנוף הזרוע גם הוא במשטח הרמה בסופו, דבר שיאפשר לו גם להעביר מטענים עדינים יותר, ביציבות מקסימלית.

מנוף סל אדם.

מנוף סל אדם הוא ייחודי ושונה משאר המנופים בעומר. מנוף סל אדם יכול להיות בנוי הן על פלטפורמת מנוף זרוע מפרקית והן על פלטפורמה טלסקופית, כאשר הוא מתייחד בסל שנמצא בראש הזרוע. סל זה מהווה בעצם מחיצה, המונעת מן האנשים הנישאים בתוכו מליפול ובכך מאפשר להם עבודה נוחה ובטוחה וראש שקט בגבהים.

מנוף סל אדם מאפשר בעצם לבעלי המקצוע להרגיש כאילו הם עובדים על הקרקע. או בדוגמא אחרת, לעבוד על מעטפת חיצונית של בניין כאילו היו עובדים על אותו קיר אך מתוך הדירה. כל הציוד שלהם, גם כלי העבודה הכבדים, יכולים להיות מונחים לצידם בסל והסל עצמו רחב דיו כדי להכיל 2 אנשים (ויותר בחלק מן המנופים) שיוכלו להתנועע ולזוז בו בחופשיות. המנוף יביא את הסל עד לנקודה הנוחה ביותר עבור אנשי המקצוע להתחלת עיסוקם וברגע שיינעל, הם ירגישו קרקע יציבה תחתם.

השימוש במנוף סל אדם צבר תאוצה עצומה בשנים האחרונות. ניתן לראות אותו בשימוש חברות רבות, ממשלתיות, עירוניות וקבלני תשתית וכן אצל בעלי מקצוע ועסקים קטנים יותר כמו חשמלאים, עובדי מיזוג אוויר, גננים, מתקיני שלטים ועוד.

איזה מנוף כדאי לי לבחור?

שאלה מורכבת שתלויה במידה רבה במשימות שאתה מגדיר. מנוף סל אדם לא יעזור לך במיוחד בעת מעבר דירה ומנוף הרמה עד לגובה של 15 מטרים לא יעזור לך אם אתה צריך להעביר תכולת דירה לקומה שמינית. דוגמאות אלו באים להמחיש את הצורך בהתאמה מושלמת בין הצורך לכלי שבא למלא אותו. פעמים רבות נתקלנו בחברת 'מרכז המנופים' באנשים שרצו הכי גבוה, הכי חזקו והכי גדול. באמת שאין צורך. העבודה תעשה בצורה הטובה ביותר רק במידה והמנוף יהיה אפקטיבי עבורה.

לכן יש חשיבות רבה בשיחה ויעוץ מקדים מטעם חברת המנופים. כך גם תוכל לבחון את רמתה של החברה, להתרשם מצי המנופים שלה ואפילו ללמוד על מקצועיותה ולבחון את האישורים וההסמכות שברשותה לעבודה בגובה.

במידה והעבודה שאתה מבקש לעשות בעזרת מנוף אינה מורכבת או מסובכת מאוד או צפויה לקחת זמן רב – עלות מנופים בעומר אינה גבוהה במיוחד. למען האמת, רוב העבודות עם מנופים בעומר ובכללם העברות הדירה, אינם אמורים לקחת יותר מכמה שעות ספורות. הגמישות, הניידות והיעילות של המנופים השונים, מאפשרים להם לבצע בתהליך זרימה אבסלוטי ואולטימטיבי את המשימה, ללא עיכובים, או הפרעות במידה וכל המשתנים היו ידועים או סוכמו מראש.

מחירי המנופים.

מחיר מנוף זרוע ומנוף הרמה לשעה יחל בכ-300 ₪ ומחירי השכרתו ליום שלם, ינועו סביב 2500 ₪. מנוף סל אדם, יעלה מעט יותר ויהיה סביב 400 ₪ לשעה. כמובן, שככול שנבקש להשתמש במנוף המגיע לגובה רב יותר או דורש כושר נשיאה רב יותר, המחירים יעלו במעט. מחירים אלו כוללים את המנופאי וגם בתחום זה אין להתפשר על מנופאי שאינו מנוסה או שאינו מוסמך. למנופאי טוב חלק נכבד ביותר מהצלחתה הכוללת של המשימה.

'מרכז המנופים' מציעה השכרת מנופים בעומר ובכל הארץ. צי המנופים של החברה פרוש ומוכן לשרת באופן מיידי את לקוחות החברה, כך שתמיד ניתן למצוא אצלנו את המנוף המיטבי ביותר עבורך ובמחיר נוח במיוחד. נשמח לעמוד לרשותך ולבצע עבורך כל פרויקט, קטן כגדול.