מנוף סל הרמה – רמה אחת מעל

תוכן עניינים

נניח שהיו אומרים לכם להרים משקל של 400 ק"ג ממקום אחד למקום אחר הנמצא במרחק 5 מטר ממנו. ודאי הייתם מתייאשים עוד בטרם התחלתם במשימה וכאבי גב פנטומים היו מורגשים אצלכם מיידית. עכשיו, תארו לכם שהינו מגדלים את האתגר ומבקשים להעביר משקל גדול יותר הפעם למרחק-40 מטר והפעם גם לגובה. ובכן,  לא להתחיל להתגרד בחשש, הפתרון נמצא בהישג יד.

מנופים הם דרך יעילה כבר מאות בשנים כדי להרים משקל רב ולהעבירו למקום אחר, בין אם הוא מרוחק יותר או שהוא במפלס גבוה יותר. עולם המנופים מחדש את עצמו מעת לעת ומציע מנופים יעילים ופונקציונלים הרבה יותר. אחד מן המנופים האלו, כבר הפך לאחד מן הנפוצים שבהם הוא מנוף סל הרמה.

freepik

מנוף סל הרמה- מה זה אומר?

היתרון המובנה של מנוף סל הרמה הוא בהיותו משלב 2 יתרונות במנוף אחד: הן יכולת נשיאת משקל רב לגובה ולמרחק רבים והן בטיחות מירבית אשר מאפשרת להגן על המשא או על העובדים והאנשים הנמצאים בו.

מנוף סל הרמה, מגיע בצורתו הבסיסית על גבי משאית או רכב עבודה קטן יותר (לעיתים יש גם רכבים קטנים מאוד, אשר מסוגלים להכיל מנופים גבוהים מאוד) אליה מחוברת זרוע טלסקופית של מערכת סולמות, הפועלים בצורה הידראולית ומשתמשים בתצורה טלסקופית כדי להיפתח לגבהים משמעותיים. כמה משמעותי? גם -60 מטר הם לא מילה גסה אצל רוב המנופים. כמובן, שקיימים כאלו המיועדים למשקלים וגבהים קטנים יותר ויש כאלו המיועדים למשקלים ולגבהים מעבר לכל דמיון.

לאחר שהמנוף נפתח, נוצרות בעצם 2 מסילות ישרות ורציפות אליהן מחובר הסל של המנוף. תחשבו על מעין קרונית או קופסא גדולה ההולכת ועולה בצורה מכנית לגובה, עושה את דרכה בצורה ישרה ובטוחה. בסל ניתן להטעין דברים כבדים במיוחד. רוב המנופים יהיו מסוגלים להרים גם 400 ק"ג ואפילו יותר אם נצטרך. למרות שהסל מוגבל מבחינת נפח הציוד, על ידי מחיצות הסל, הרי שניתן לבצע הארכות והגדלות שלו ולהתאימו לצורך של משימה נקודתית.

הזרוע ההיברידית של מנוף סל הרמה

בחלק מן המנופים, הזרוע המותקנת הינה היברידית כך שהיא יכולה להשתמש הן ביכולות הטלסקופיות שלה והן בטכנולוגיה מפרקית, כך שבדומה ליד אנושית, זרוע המנוף יכולה להגיע לזוויות משתנות ולצדד את עצמה, בנוסף, להארכת הזרוע באופן הטלסקופי. זהו יתרון עצום, המאפשר גישה כמעט לכל מקום.

כך למשל אם נניח שנרצה להעביר לוחות גבס לחלוקה פנימית במשרד מסוים, במבנה מסוים. חזית הבניין הפונה לרחוב, נמצאת בצד דרום. המשרד עצמו נמצא בחלק המזרחי של הבניןי, אך אין לצד זה גישה והוא גובל במרחק של 5 מטרים מבניין אחר. בעיה? בכלל לא.

מנוף סל הרמה עם זרוע מפרקית, יתמקם על הרחוב וישלח את זרועו מזרחה ואז חלק מפרקי ממנה צפונה והנה, הגענו ישירות לפתח המשרד. בטלנו בהנפה אחת ותכנון נכון מראש, הן את בעיית המיקום, הן את בעיית הגישה והן את בעיית המרחק הקטן מהבניין שמנגד.

מנוף סל הרמה גם של אנשים

הייחודיות של מנוף סל הרמה ויתרונו ה גדול, נובעים מהעובדה שלצד המטען, הוא יכול לשאת גם אנשים. כמה אנשים? תלוי בסוג המנוף כמובן ,אבל ברובם לפחות 2 אנשים. דפנות הסל, מאפשרים לאנשים לנסוע בו בבטחה ויתרה מזו, לבצע בו ומתוכו שלל משימות הקשורות לציוד שהמנוף העלה. למשל, אם נרצה להניח כמה אריחים בנעטפת בניין, הרי שבהרמה אחת נוכל להעביר גם את משטח האריחים הכבד, גם את הציוד הדרוש לביצוע העבודה וגם את הרצפים עצמם.

מנוף סל הרמה- פתרון אולטימטיבי למשימות מורכבות

עוד דוגמא מעולמות אחרים, והפעם של משימה מורכבת: אנחנו צריכים להתקין שלט פרסום לחנות שלנו. שלט ענק ממדים עם אורות ניאון. משקלו, כ-100 ק"ג והוא צפוי להתלות 15 מטר מעל גובה פני הקרקע. להניף שלט כזה בעזרת רצועות, אינו דבר מומלץ, מה עוד שנזדקק להתקנת כננות וכד'. השלט עדין ויכול להישבר מתנועה לא נכונה או מהתנגשות בקיר.

ונניח שהינו מצליחים, כיצד נקבע אותו לקיר בעודו מתנדנד וכיצד הפועלים יעשו זאת בלי לסכן את עצמם בעודם מתנדנדים גם הם? והיכן יישאו את הציוד שלהם בלי שיפול ובלי שיהיה מחובר אליהם ויפריע להם בעבודתם? והרי שנצטרך לעשות תהליך דומה גם עם חשמלאי ועם איש ההדברה שיתקין מערכות נגד יונים וכו'. שיטה זו לוקה בחסר בכל הפרמטרים: אין פה יעילות, מהירות, אפקטיביות ואין פה בטחון לא לציוד ולא לעוסקים במלאכה.

מנוף סל הרמה, מגשר על כל הצרכים האלו בקלות מפתיעה. המנוף מגיע מחובר לרכב או משאית, המגיעים אך ורק למשימה זו. הם מגיעים סמוך ככל האפשר לקיר החנות שלכם. גם מכשולים שבדרך, כמו עצים או עמודי חשמל לא מפריעם, שכן הוא יכול למתוח את הזרוע שלו או לצודד אותה כמו מפרק ולעקוף אותם. שלט החוצות מועמס בקלות על משטח ההרמה בתוך הסל, ולצידו, נמצאים בסל המתקינים.

הם מוגנים ואינם חוששים ליפול. גם הכלים שלהם נישאים בבטחה לצידם. המנוף מביא אותם עד לנקודה, שם בגלל היציבות והבטחון שלהם, ההתקנה נעשית במהירות ובנוחות בלי חששות. שום דבר אינו נופל, לא אנשים ולא ציוד. לאחר מכן מנוף סל ההרמה מוריד את המתקינים ועולים עליו בתורם שאר בעלי המקצוע. בתוך זמן קצר המלאכה הסתיימה על הצד הטוב ביותר והמנוף נעלם כלעומת שבא.

מנוף סל הרמה בשירות מעברי הדירות

מנוף סל הרמה נמצא בשימוש נרחב גם אצל מובילי דירות. הוא מאפשר להם להעלות בפעם אחת או לכל היותר בכמה הנפות בודדות, תכולת דירה שלמה, בלי להסתבך בהעלאה פיזית קשה של הדברים דרך מעליות צרות ומדרגות לולייניות וכן מונע את סכנה בפגיעה ו"מכות יבשות" לתכולה בדרכה למעלה. התכולה יושבת בתוך הסל והמנוף, מעלה אותה בצורה חלקה עד לחלון גדול או למרפס ומשם היא נשלפת בצורה קלה לתוך הדירה. בכך, חוסכים המובילים גם כמה אנשי צוות והרבה אנרגיות.

יחד עם זאת, חשוב להכיר כי אינכם חייבים לקחת בהכרח חברת הובלה שיש לה מנוף. רבים דווקא מעדיפים לפצל. לקחת חברת הובלה לעבודה הרגילה שעל הקרקע ובנפרד, מנוף עם מנופאי מקצועי  ומנוסה רק לעולמות הגובה, כך שהוא עובד בשת"פ עם חברת ההובלות. יש לבדוק איזו מן האופציה היא הטובה ביותר עבורכם ולעיתים, דווקא האופציה השנייה תהיה משתלמת יותר, הן מבחינת הקטנת החששות מצידכם והן מבחינה כספית.

מחיר מנוף סל הרמה

אם אנו מדברים מבחינה כספית, אזי השאלה הנפוצה היא העלות. עלות מנוף סל הרמה מתחילה בכ-300 ₪ לשעת עבודה וכאשר מדובר במשקלים, גבהים או סלים גדולים במיוחד, היא תחל מ-500 ₪. לרוב, העבודות הם של 'זבנג וגמרנו' אולם אם העבודה צפויה להתארך או דורשת כמה סבבים, בקשו הצעה הכוללת שכירה לימים שלמים או לפי פרויקט.

מנוף סל הרמה, הוא כלי עם יתרונות עצומים. אבל מעצם מהותו, כמי שמוביל ומניף לגובה הן מטענים יקרי ערך והן אנשים – הוא גם תחום מורכב שאין לזלזל בו בתחום הבטיחות. דרשו מחברת המנופים או ההובלה להציג בפניכם תעודות ואישורים המעידים כי החברה רשאית לעסוק בעבודה בגובה וכן כי המנופים השונים שברשותה עומדים בתקנים ועוברים טסטים תקופתיים.

מרכז המנופים הינה חברה ותיקה ומוערכת בתחום מנוף סל הרמה ומנופים בכלל. בשנות קיומה הייתה שותפה באלפי פרויקטים ציבוריים ופרטיים, בהצלחה רבה. עם זאת, גם אתה והפרויקט החדש שלך, מהווים עבורנו משימה מלהיבה חדשה ונשמח לעמוד בה לשביעות רצונך, תוך הצגת מחיר הוגן ונוח.