מנוף הרמה – הדרך המהירה להגיע ל-TOP

תוכן עניינים

מעטים הם הדברים בעולמנו, שבפעולה אחת יעילה וזריזה מגשרים על פערים גדולים כל כך וחוסכים זמן רב וכסף רב, בנוסף לכאבי ראש וטרדות. מנוף הרמה הינו מיחידי סגולה אלו ומומחי 'מרכז המנופים' יספרו לכם, איך הוא יכול לסייע גם לכם.

freepik

מהיכן נולד רעיון מנוף ההרמה?

למעשה, מנופי הרמה החלו להיות מתוכננים כבר בתקופה העתיקה. גם אז היה צורך להוביל לגובה משאות כבדים במהירות ותוך יכולת להתגבר על מכשולים פיזיים ועל מכשולים הנובעים מעצם העבודה בגבהים. כמובן, שאז לא הייתה ברשותם הטכנולוגיה המופלאה, שקיימת כיום במנופי ההרמה ומאפשרת להם להיות יעילים וזריזים פי כמה ובעלי כושר הרמה גבוה במיוחד.

אז במה אנו נעזרים בו כיום?

נניח שאנחנו רוצים לבנות מערכת מיזוג על הגג או תוספת של מבנה גבס במרפסת הגדולה של הפנטהאוז שלנו. בדרך הישנה והמסורבלת, אנחנו יכולים לנסות ולעלות את חלקי המזגן העצומים דרך המעלית או את לוחות הגבס דרך גרמי המדרגות הצרים. סביר להניח, שלא כל הציוד יגיע בשלום. יתרה מזו, אנו נלכלך את סביבת המבנה ונגרום גם לו לנזקים. זאת ועוד, כל התהליך ייקח שעות רבות של עבודה ושל כוח אדם רב מידי.

וכאן נכנסת הדרך השנייה, זו של מנוף ההרמה. תחשבו על מנוף ההרמה כמו מעלית חיצונית לבניין, גדולה מספיק כך שאפשר להכניס עליה כל דבר. פשוט לוחצים על הכפתור ותוך דקה היא במרפסת הפנטהאוז. לכם נותר רק לגרור את הציוד פנימה. קלי קלות ובלי מאמץ רב. באיזו מן הדרכים תבחרו?

הבחירה החכמה

ובכן, ברור שהנוחות, היעילות והמהירות בה מבצע את העבודה מנוף ההרמה גורמים ליותר ויותר גורמים במשק לעשות בו שימוש. למעשה, כאשר אנחנו אומרים 'גורמים במשק' אנו מתכוונים ל-3 פלחים עיקריים. הראשונה היא קבלני הבניין העוסקים בבניה כבדה ומשתמשים במנוף לצרכי העלאת חומרי בניהכבדים ומשמעותיים.

הקבוצה השניה היא של קבלני פרויקטים קטנים, שיפוצניקים וכד', העושים שימוש במנוף ההרמה לצורך קיצור הדרך והרמת משאות כבדים במשקל בינוני אך כזה שעדיין ייקשה מאוד להרימו בדרכים הישנות. כך הם מרימים מערכות תשתית ומיזוג, אריחים, לוחות גבס, זכוכיות וטרינה ענקיות, שקי חומר עבודה, כלים סניטריים ועוד.

לקטגוריה זו נכנסים גם בעלי מקצוע, כמו נגרים המרימים ציוד להתקנת מטבחים, העוסקים באיטום גגות , מתקני דודי שמש, גננים, המבקשים לבצע גיזום בגובה, חברות ניקיון, המנקים משטחים חיצוניים וחלונות בבניינים ועוד ומקצועות רבים ומגוונים.

איפה זה פוגש אותנו?

התחום השלישי הוא של האדם הפרטי. אין הכוונה דווקא שאדם פרטי ייקח לעצמו מנוף באופן קבוע. להפך, הכוונה לאדם פרטי, שלצורך עבודה חד פעמית וקצרת טווח, הוא צריך להעלות או לעבוד בגובה. במקרה כזה, פונה האדם הפרטי לחברת מנופים וזו משכירה עבורו מנוף, לפי צרכיו.

אחד מן המקרים האלו הוא נושא ההובלות. רובנו, עוברים דירה פעם בכמה שנים ולכן לא נרכוש מנוף קבוע לשם כך? למה נצטרך מנוף בכלל? מהרבה סיבות, כשבולטות שבהם הם חיסכון בזמן, בכסף ובדאגות. כל תכולת הבית יכולה לעלות ישירות לדירה, בלי להינזק, בכמה הנפות בודדות של מנוף ההרמה.

איך זה עובד?

מה שמאפשר למנוף הרמה להיות יעיל כל כך בעבודתו, היא המכניקה שבבסיסו והטכנולוגיה של הזרוע שלו. ראשית, הבסיס יושב על מגוון פלטפורמות שהנפוצה שבהם היא משאית כבדה. בכך למעשה, מנוף ההרמה משתמש בחוקים פיזיקליים, של הפעלת כח נגדי ומשקל נגד, כמו גם בחלוקת עומסים, המאפשרים לו הנפת משקל רב לגובה, תוך שמירה על היציבות בקרקע.

לעיתים, אם נדרש, ניתן להוסיף משקל נוסף על המשאית או לעגן אותה לקרקע באמצעות מייצבים, כך שיכולות המנוף ישתדרגו עוד יותר. במקרים מסוימים, בהם הגבהים הנדרשים קטנים יותר או שהמשקל של המטען שברצוננו להעביר קטן יותר, מנוף ההרמה יכול להיות מורכב גם על רכב עבודה, טנדר ואפילו נגרר.

ברוב הפעמים, זרוע של מנוף הרמה בנויה ממעין מערכות סולמות טלסקופים, הנמצאים האחד בתוך השני. בעת ההארכה, הם יוצאים האחד מן השני, ומתארכים לגודל הנדרש. בכל סולם שכזה, יש מערכת מסילות וצירים, המתיישרים בעת ההארכה ויוצרים מסילה מפולסת וישירה ובעיקר רציפה. על מסילה זו עולה ויורד, כמו מעלית, במת הרמה- משטח מתכת מאוזן, עליו מועמסים הדברים. לעיתים, משטח זה יהיה סגור במחיצות מסביב- כמעין סל ולפעמים, ניתן יהיה להגדיל את משטח ההטענה.

משטח ההטענה יכול להגיע כאמור לגובה רב- עד פתח הדירה אך גם לרדת עד פני הקרקע להעמסת הציוד באופן קל ומהיר. דוגמא? בבקשה: משאית ההובלה הביאה לכם ספה חדשה ויוקרתית, גדולה ומפוארת. במעלית, אין סיכוי שתכנס. במדרגות, תכנס אבל יישארו עליה סימנים. הפתרון, מנוף הרמה. משטח ההטענה יגיע למצב מאוזן עם הרמפה של המשאית, הספה תעבור כמות שהיא למשטח ההרמה והמנופאי ינווט את המשטח עד פתח לדירה, שם תועבר הספה לתוכו בקלות ובמהירות.

גדלים שונים, משימות שונות.

חשוב לדעת, כי גם במנופי ההרמה יש מנופים מתוחכמים יותר, אשר מיועדים למקרים סבוכים יותר. אחד שכזה הוא מנוף הרמה עם זרוע טלסקופית היכולה להפוך גם למפרקית. בכך, היא מאפשרת גישה למקומות שאינם מאפשרים גישה ישירה של 'דוך' בשל מכשולים שונים שבדרך (עצים, עמודי חשמל וכד') או דירות שאינם נמצאים בחזית. מנוף הרמה עם זרוע מפרקית, יכול לעמוד בזווית שאינה ישרה ליעד ועדיין לבצע את המשימה.

בניגוד למה שחושבים, השימוש במנוף אינו נעשה רק למקומות גבוהים מאוד, כמו לקומה ה-13 או ה-15. לרוב, נדרש לעשות שימוש במנוף גם לקומות הרביעית ואפילו לשנייה, ביחוד כאשר הגישה לקומה השנייה מוגבלת או שמדובר בכמות הובלה רבה, שתדרוש זמן רב במיוחד ולפיכך תעלה הרבה כסף.

מנוף גדול נחשב מנוף של 25 מטר ומעלה והוא יכול להניף בתצורתו הרגילה כ-500 ק"ג. מנוף קטן, נחשב למנוף עד 25 מטר. מנוף "קטן שכזה" יורכב בדרך כלל על כלי רכב קטן יותר בעלת יכולת עבירות גבוהה יותר אך כמובן, גם יוכל לשאת משקל מופחת ביחס לחברו המנוף הגדול.

מה טוב לנו?

מכאן עולה גם הצורך והחשיבות בהתאמת מנוף הרמה הנדרש עבורכם- בצורה חכמה. חברות ותיקות ואמינות, אשר שמם המקצועי חשוב להם, אינם מעמיסים עליכם הוצאות על מנופים שאינכם נזקקים לשירותיהם אלא יתאימו לכל מנוף כמו כפפה ליד.

כפי שהראינו, עולם מנופי ההרמה רחב ביותר ויש בו כמה וכמה סוגי מנופים וכמה וכמה סוגי טכניקות. מתוך כך ניתן גם להבין שמחירו של מנוף הרמה משתנה בהתאם למנוף שתבחרו למשימה שלכם. בדרך כלל עבודת מנוף למשך שעה, תעלה כ-300 ש"ח ומחיר זה כולל את מפעיל המנוף. עבודת מנוף הרמה, בוודאי לאדם הפרטי או בעלי מקצוע, היא בדרך כלל לטווח קצר, כך שניתן לקבוע מראש מספר שעות ולא להתחייב לתקופה ארוכה.

בנוסף, יש לשים לב למנוף שמגיע לשרת אתכם. אין הכוונה רק לסוגו אלא לרמת אחזקתו ורמת המיומנות של המפעיל. דרשו לראות מסמכים המעידים כי המנוף עבר בדיקות תקופתיות וכי למנופאי תעודות והסמכות לעבודה בגובה. בכל ענף ובמיוחד במקצוע הדורש מיומנויות כמו עבודה בגובה- חפרים הינם מתכון לאסון.

'מרכז המנופים' הינה חברת מנופים ותיקה ומנוסה, אשר מאחוריה כבר אלפי פרויקטים גדולים כקטנים. אנו דוגלים באמינות ובשקיפות גם עבור חברות גדולות וגם עבור המשתמש הפרטי וצוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לרשותך ולייעץ לך בכל אשר תבקש.