כל מה שצריך לדעת על מעבר דירה, מנופים, יתרונות ומחירים

תוכן עניינים

בשנים האחרונות הולכת ותופסת מקום רב יותר, בכל הקשור לעולמות מעבר הדירה, האופציה של העברת דירות באמצעות מנוף. למעשה, זוהי כיום הדרך הפופולארית והנפוצה ביותר לעשות זאת והיתרונות שלה הופכים אותה לדבר הכי בטוח והכי רגוע בכל התהליך המורכב הזה. אם בעבר המחיר היווה נקודה שהביאה למחשבה שניה בנושא, כיום מחיר מנוף להעברת דירה כבר הפך למשתלם ביותר. במאמר שלפניכם נפרוש את כל מה שצריך לדעת על אופי ואופן השימוש, היתרונות והמחיר של מנוף להעברת דירה.

עד לא מזמן, שימוש במילה מנוף בהקשר לאדם מן הישוב היה נשמע הזוי. וכי מה לאדם שאיינו קבלן עם "מפלצת המתכת הזו"? "במה אני כאדם פשוט יכול להיעזר בה?". אלא שברבות השנים ועם התפתחות הטכנולוגיה, הפך השימוש במנופים לצורך עבודות שאינן קשורות ישירות לעבודות בניין – לנפוץ הרבה יותר.

מנוף רקע שמיים

מה נשתנה?

ובכן, כמעט הכל. כיום מנוף הוא לא אותו מגדל מתכת קבוע ועצום המתנוסס מעל אתרי בניה. המנופים כיום הם מגוונים הן בגודלם והן בפונקציונליות שהם מציעים. הם יכולים להיות מורכבים על משאית ניידת, נגרר, רכב עבודה ואפילו לנוע בעצמם על זחל או מרכב אלקטרוני ועדיין להיות מסוגלים להגיע לגבהים עצומים ולשאת משאות כבדים ביותר.

יתרונות אלו של ניידות רבה, לצד עוצמות הולכות וגדלות וכאשר הכל מלווה בטכנולוגיה חדשנית, נקיה, שקטה, יצרו פתח לשימוש במגוון שימושים רחב יותר, המצריך עבודה בגובה. בין השאר משמשים המנופים גם לצורך התקנות תשתית, תליית דברים בגובה, עבודות חקלאיות והרמת משאות שאינם חומרי בניין "שחורים" (כמו מלט, חול וכד'), בכל מקום ולא רק באתר בניה ועוד עשרות שימושים רבים אחרים. אחד מן המקומות שבהם פרץ המנוף לתודעה ולשימוש נרחב ביותר– הוא תחום מעברי הדירה.

ראו גם: מנוף הרמה לגובה

להיות מעל החששות והדאגות

מעבר דירה הוא מצד אחד תהליך משמח מאוד אך גם כזה שמלווה בדאגות וחששות רבות ובעיקר כזה שבו הדברים נוטים להסתבך. למעשה, העברת הדירה מורכבת מ-2 אפיזודות: הוצאת הציוד, המטען וכל הרכוש שלנו מן הדירה הישנה והכנסתו לדירה החדשה ובשניהם סיפור הובלת הציוד ישנה בד"כ בעיה.

כאשר מדובר בציוד קל- הדבר אינו מהווה בעיה גדולה במיוחד. מעט מאמץ, מעט השגחה והרבה זמן וסבלנות- יכולים לתת לנו תוצאה סבירה. אך כאשר מדובר בציוד כבד, כגון ספות, פינות אוכל, ספריות, שולחנות וכד' או כאשר מדובר בציוד רגיש ושביר, כגון מערכות מולטימדיה, מראות, מקרר, מזנונים וכד', אנו נדרשים לסיוע של גורם חיצוני.

ראו גם: כמה עולה השכרת מנוף סל?

מנוף סל העברת דירה

ממובילים להובלה יעילה

השליטים של ענף העברות הדירה בעבר היו חברות ההובלה. גם היום עדיין צריך להיעזר בחברה שכזו, אולם חלק גדול מהתפקיד שלה בעבר, שהיה גורם לכל התלונות, הדאגות, הויכוחים והעלות הגבוהה- כבר עבר לרשות השימוש בעולם המנופים.

העלאת ציוד כבד או רגיש באמצעות מובילים בידיים, אינה נכונה, אינה יעילה ואינה מומלצת. ברוב הבניינים, חדרי המדרגות צרים במיוחד, הפתחים השונים קטנים וחלל המעליות אינו מספיק דיו, כך שחלק ניכר מהציוד נפגם במהלך העברה, גם אם בשוגג. אם נכפיל את הסיבוך הזה בשתי האפיזודות של המעבר, הסיכוי לפגיעה ברכוש שלנו- גם מכפיל את עצמו.

גם אם המרווחים וחדרי המדרגות ב- 2 האתרים מספיק גדולים וגם אם מתירים לכם לעשות שימוש במעלית לצורך הסעת משאות (סיכוי קטן), תהליך העברת הציוד בידיים אינו משתלם. זאת משום שהתהליך עצמו אינו מהיר, אינו יעיל ואינו חסכוני, לא בצד הכספי ולא באנרגיה והזמן שאנו משקיעים. כפי שנראה בהמשך, מחיר מנוף להעברת דירה, נוח ביותר ונותן מענה לכל הבעיות שפירטנו כך שהוא הופך את אופציית המנוף להעברת דירה- לפתרון האולטימטיבי.

לגשר ברגע על עשרות קומות

השימוש במנוף להעברת דירה, לעומת זאת, מציג יתרון ופתרון לכל אחת מהבעיות. המנוף כאמור, מגיע על גבי פלטפורמה מתנייעת גמישה, היכולה להיות מותאמת לכל מקום, גם לדירות שההגעה אליהן קשה. זרוע המנוף, בנויה בטכנולוגיות משתנות אך בכולם, מתארכת הזרוע לגבהים עצומים, גם מעל ל-70 מטר והיא יכולה להיות מצודדת לכל הכיוונים כך שהמנוף מגיע עד לדירה עצמה ובאופן מדוייק. בראש המנוף נמצאת במת המשא- עליה מונחים החפצים. המנוף, אינו מתרגש גם מהמשאות הכבדים ביותר והוא מוריד אותם מן הדירה הישנה בן רגע. באתר הדירה החדשה, יעשה את אותו המהלך, אך הפעם בהנפה כלפי מעלה, באותה הקלות. כל הציוד שלכם, גם הכבד ובעל הנפח הגדול ביותר, ייצא או ייכנס דרך החלון או המרפסת בצורה חלקה. המשא אינו זז על במת ההרמה ויתרה מזו, מכיוון שאין חיכוך עם גורמים אחרים כמו פינות בחדרי מדרגות, מעקות וכד'- הציוד יגיע שלם וללא פגמים.

מנוף הרמה לגובה

האם זה משתלם גם בכיס?

הרבה יותר משאתם חושבים. קודם כל, זה מוציא אותך מהג'ונגל שנקרא "מחירון חברות ההובלה". מחירון זה נוטה לעיתים לעלות במפתיע עקב בלת"מים ו"תגליות" שונות בעת תהליך ההעברה. אם גילו פתאום שהמקרר כבד מידי, שבכניסה לבניין יש מדרגות או שהמעלית קטנה מידי- המחיר קופץ. ותאמינו לנו, רשימת האירועים הללו רק הולכת ומתארכת. למען האמת, איננו מאשימים את חברות ההובלה. הרמת משאות בידיים של הסבלים או על גבם, קשה ביותר ואם מתווסף לה קושי או שהזמן מתארך- יש לכך עלות. לעומת זאת, מחיר מנוף להעברת דירה אינו משתנה ואין אתו "משחקים" לאורך הדרך, בוודאי אם התקשרתם עם חברת מנופים אמינה ומומלצת. הנתונים ידועים מראש, המנוף שיהיה יעיל עבור המשימה שלכם- נקבע גם הוא מראש ושאר המשתנים ההפכפכים, אינם מהווים בעיה, שכן למשל, אין זה משנה למנוף אם הקומה היא חמישי או תשיעית. מחיר מנוף להעברת דירה גם אינו יקר כפי שנהוג לחשוב. למעשה, בניכוי הזמן שנחסך, הוא אפילו משתלם. מחיר מנוף להעברת דירה יהיה החל מ-300 ש"ל לשעת עבודה וישתנה מעט למעלה (ותדעו על כך מראש) באם נדרש מנוף גדול יותר. כמובן, שאם תשתמשו במנוף גם להוצאת דברים מהדירה וגם להכנסתם לדירה החדשה, תוכלו להגיע למחיר משתלם הרבה יותר.

תקפידו גם על זה

מחיר מנוף להעברת דירה אומנם משתלם ביותר אבל גם כאן צריך לזכור את כלל הברזל: "מה שעולה בזול, עולה בסוף ביוקר". אין זה אומר שעליכם לשלם את המחיר היקר ביותר. ממש לא. אבל זה כן אומר שמחיר מנוף העברת דירה הוא לא השיקול היחיד שתיקחו בחשבון.

מנוף באתר בניה

הניסיון של חברה מקצועית וותיקה המיומנת בהעברות דירה באמצעות מנוף, לא יסולא בפז. הציוד והחפצים שלכם חשובים ביותר ולכן למקצועיות החברה, יתרון גדול בהבאתו בצורה השלמה ביותר והמהירה ביותר לדירה, בלי להתפשר על נושא הבטיחות. הקפידו גם לבדוק כי החברה של המנופים גם מבטחת את הציוד- עוד סממן לכך שמדובר בחברה איכותית, שאינה מעגלת פינות.

'מרכז המנופים' הינה חברה מרכזית וותיקה בעולם המנופים, בעלת צי מנופים לכל מטרה ומתמחה במנופים להעברת דירה. נשמח לייעץ לך בכל עניין, להתאים לך את המנוף המיטבי לפרויקט המעבר שלך ולהציג לך עבורו מחיר מנוף להעברת דירה תחרותי ומשתלם במיוחד.