כיצד מבוצעת הרמה לגובה של ציוד, פריטים ואנשים?

תוכן עניינים

בחלק גדול ממגזרי המשק קיים צורך עבור פתרונות הרמה לגובה של ציוד עבודה, חפצים ואנשי מקצוע שיבצעו את מלאכתם. דברים אלו נכונים לעיתים גם לגבי המגזר הפרטי, למשל כשצריך פתרון הרמה לגובה בעת העברת דירה או בית. יחד עם זאת, לא כולם יודעים כיצד פתרונות אלו מסופקים, ואם גם אתם רוצים להבין איך מבצעים את ההרמה הלכה למעשה, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

אם יש לכם ציוד שצריך להתרומם לקומה עליונה, אם יש עבודות שיפוץ ובנייה שצריכות להתבצע בבניין מגורים, אם אתם צריכים להעביר מבנה יביל ממקום למקום בארץ, וכן הלאה – אתם בוודאי תוהים כיצד תבוצע הרמה לגובה של הפריטים השונים. לפניכם התשובות.

מנוף סל העברת דירה

הרמה לגובה באמצעות השכרת מנוף

אחד הפתרונות הנפוצים ביותר במשק לצורך הרמה לגובה הוא השכרת מנוף. אכן, ממש כפי שניתן לשכור רכב או ציוד לאירועים, כך גם ניתן לשכור מנופים על בסיס יומי או שעתי. ישנן חברות המתמחות בתחום שמחזיקות צי נרחב של מנופים המתאימים לכל מטרה, ביניהם מנופי זרוע, סל, טלסקופי, מפרקי ועוד. וגם בתוך קטגוריות אלו ישנם מנופים רבים הנבדלים ביכולת התמרון, בהיותם מותקנים על משאית או טנדר, במשקלי הנשיאה שלהם ועוד.

פתרון זה מתחיל בהתקשרות אל החברה המשכירה, שם תקבלו מידע בסיסי ויבקשו מכם לספק את המידע על דרישות העבודה ותנאי השטח. לאחר מכן תקבלו ייעוץ מקיף לגבי הרמה לגובה עם מנוף המתאים לצרכיכם, תוך שקלול ההיבטים השונים – פריטים, משקלים, ייעוד, תנאים, עלויות ועוד. באותו מעמד גם תוכלו לקבל הצעת מחיר ברורה ולקבוע מול החברה על המועד המדויק להגעת המנוף לשטח, עם מפעיל או בלעדיו.

ביום שנקבע מראש מגיע המנוף אל השטח כאשר הוא מורכב על גבי המשאית. לאחר מספר עבודות של כוונון והתאמה ניתן להתחיל בעבודה עצמה. לדוגמא, אם מדובר במנוף סל נעשות בדיקות בטיחות וניתן להתחיל להעלות עליו את אנשי המקצוע, ואם מדובר במנוף זרוע עם אנקול ניתן להתחיל לחבר אליו את הפריטים הנדרשים להרמה. כך העבודה מתבצעת בשוטף עד לסיומה.

מנוף רקע שמיים

פתרונות נוספים עבור הרמה לגובה

למעשה, כאשר מדברים על הרמה לגובה מתכוונים למגוון גדול של גבהים ומשקלים. לדוגמא, המנוף נותן מענה לגבהים יחסית גדולים, כמו אל הקומה הראשונה או הקומה העשירית ומעלה, ובמשקלים יחסית גדולים של חצי טון ומעלה – עד מאות טונות. לעומת זאת, ישנם לקוחות הנדרשים לפתרונות אחרים, כמו למשל עובדי ומנהלי מחסנים שבהם יש צורך בפתרון הרבה יותר קומפקטי, נייד ויעיל. לרוב הגבהים יחסית נמוכים, המשקלים מסתכמים במאות ק"ג בודדים, וכאן יספקו פתרון נאות מתקני הרמה צנועים יותר.

מרכז המנופים