השכרת מנוף: המדריך המלא

תוכן עניינים

עולם השכרת המנופים הוא עולם ההולך ומתפתח במהירות רבה. הפתרון המצוין שהוא מציע למגוון עצום של עבודות גובה, הביא לעליה רבה בביקוש השכרת מנוף בכל הארץ ולפרויקטים רבים העושים שימוש בשירות זה. אנחנו בחברת 'מרכז המנופים' דוגלים בכך שלצד המקצועיות יש ערך רב גם לאמינות ולהגינות ולכן יצרנו עבורך מדריך של 'עשה ועל תעשה' בעולם השכרת המנופים.

איור מנוף

קראו, תלמדו, תבינו

קודם כל, משהו כללי. לצערנו, כמו בכל תחום החווה פריחה, יש גורמים שאינם מקצועיים המבקשים להשיג דריסת רגל. במיוחד בעולם המנופים, שמצד אחד הוא תכליתי ויעיל אך מנגד מציע שלל טכניקות וציוד, קל לחברות מנופים אלו לפעול ולהטעות לעיתים לקוחות. אל תלכו שולל אחר פרסומות או אתרים יפים בלבד. חשוב שתקראו, תחקרו ותלמדו על הנושא. היכנסו למאמרים המתפרסמים בתחום. כל זאת, כדי שתבינו בצורה סבירה את העולם הזה ותרגישו בטוחים לגביו.

חדדו לעצמכם את הצורך

עולם המנופים מציע פתרונות בשלל עצום של פרויקטים ומשימות. אם בעבר, השכרת מנוף לעבודות שונות היה רק עסק של קבלני בניין, הרי שכיום עושים שימוש במנופים גם עסקים קטנים והרבה אנשים פרטיים. תחום מעבר הדירה הוא הבולט שבהם- שכן מנוף הרמה חוסך זמן רב, כסף וחששות בעת התהליך,. לצד זאת קיימים עוד מגוון שימושים בתחום החקלאות, השיפוצים, לוגיסטיקה ועוד.

לכל משימה או פרויקט יש מנוף שיתאים לה בצורה הטובה ביותר. המנופים נבדלים בינם לבין עצמם במספר פרמטרים. בין השאר ניתן למנות את גודל המנוף, המרכב המתנייע אליו הוא מחובר, אורך הזרוע המקסימלי, משמע הגובה שיכול המנוף להגיע אליו, שנע בין מטרים בודדים ועד ל-70 מטר ומעלה, בעת הצורך, טכניקת ההנפה וכמובן, המשקל שהמנוף יכול להניף ויכול להגיע עד 2 טון לערך והפלטפורמה בקצה של המנוף, זו שבעצם מונחים עליה העצמים.

רא גם: מנוף הרמה לגובה מחיר

אם לא תחדד לעצמך את הצורך, יקשה עליך להסביר לחברת השכרת המנוף מה בדיוק אתה מעוניין להשיג. כך, יתכן ולא יותאם עבורך מנוף שייתן פתרון מהיר ויעיל. התאמת מנוף מנגד, תביא לחיסכון בכל כך הרבה מובנים.

מנוף זרוע

השכרת מנוף לציוד או מנוף לאנשים?

אם זרוע המנוף פועלת בצורה מפרקית או הידראולית או טלסקופית זה חשוב אבל לא קריטי עד כדי כך. לעומת זאת, לשאלה האם אנשים יפעלו מעל גבי המנוף, חשיבות עצומה, הן ברמה הבטיחותית והן ברמת ההתאמה למשימה. מנוף הרמה מצוייד בקצהו בבמת הרמה עליה מונח הציוד או המשא הכבד בבטחה. ניתן להגדיל את נפח הבמה ולהאריך את מידותיה, כדי להכניס ציוד רחב או גדול יותר. לעיתים הבמה תהיה מוקפת גם בסל מתכת.

לעומת זאת, כאשר אנו רוצים להעלות אנשים על המנוף, נהיה חייבים להשתמש ב'סל אדם'. למה שנרצה לעלות אנשים בכלל? מהרבה סיבות, ביניהם: הצורך לבצע עבודות בגובה, למשל שיפוץ חיצוני, גיזום, תליית דברים, תיקון תשתיות ועוד. מנוף סל אדם, בנוי בצורה שתאפשר לעובדים בגובה משטח יציב ובטיחותי, אשר הם יכולים לנוע בו בחופשיות עם כליהם ולבצע כל מטלה, גם בגובה, בלי לחשוש.

בדוק את סביבת העבודה

כפי שציינו, המרכב המתנייע עליו מונח המנוף, מציע גם הוא פלטפורמות וטכנולוגיות שונות. החל ממנופי זחל, המיועדים לגבהים של 20 מטרים ובעיקר לחללים סגורים, עבור במנופים נגררים, כאלו שהם ניידים ונפרקים מתוך רכב אל שטח הפרויקט וכן כאלו המותקנים על גבי רכבי עבודה ובעיקר על משאיות.

המבחר הרב של צורות אלו, מאפשר מצד אחד גמישות מירבית בעת השכרת מנוף ומענה כמעט לכל בעיה. בשילוב הזרועות העצומות והמתארכות של המנוף, היכולות גם לצודד עצמן לכל הכיוונים, אין כמעט מקום שלא ניתן להגיע אליו. יחד עם זאת, זה פועל גם הפוך. אם לא תכננת מראש, השכרת מנוף על גבי משאית ובסוף מתברר כי אתה אמור להרים מטען לחלק אחורי של בית, שאין לו גישה לרכבים- נתקעת. לעומת זאת, הכרת אזור העבודה, תסייע להתאים מנוף עביר שמסוגל לבצע את המשימה.

מנוף זרוע

לא יורים על זבוב עם תותח

אל תגזים. בשום דבר בחיים ובטח לא בעולם המנופים. באמת שאין צורך להוציא כסף לחינם, על השכרת מנוף שאין לך בו צורך ואתה יכול להסתפק באחר. לדוגמא: עברת לדירה חדשה בקומה חמישית. מזל טוב. כבר למדת והבנת שהעברת תכולת הדירה שלך על ידי מנוף היא המשתלמת ביותר וחוסכת גם כסף רב וגם כאבי ראש. אבל ממש אין צורך שתזמין מנוף המיועד להגיע לקומה 20. הוא יעלה לך הרבה יותר כסף מהשכרת מנוף שמותאם להגיע עד קומה 8 ובתוך כך יעיל גם לקומה 5.

ראו גם: השכרת מנוף זרוע

צי מנופים ופריסה רחבה

וזה מביא אותנו לנקודה נוספת. בדוק כי השכרת מנוף נעשית דרך חברת מנופים שיש לה צי נרחב של סוגי מנופים ובכמות רבה. ככה לא ידחפו לכם מנוף שאין לכם צורך בו, רק בגלל שאין משהו אחר במלאי. בנוסף, פריסה ארצית של חברת המנופים, תביא לכך שהיא תהיה מסוגלת לספק לך שירות מהיר, גמיש וזמין וגם תחסוך בעלות, מעצם העובדה כי היא אינה צריכה לשנע את המנופים מרחק רב מידי.

מנוף ליד בניינים

מחירוני השכרת מנוף

כפי שהבנתם עד כה, אין מחיר קבוע ומפוקח בעת השכרת מנוף. התמחור בנוי משלל הפרמטרים שאתם זקוקים להם (גובה, כושר נשיאה, שעות פעילות ועוד) ואתם רוצים שיוצעו על ידי המנוף. גם מכונית מיני וגם מכונית מסחרית- שניהם רכבים, אך לכל אחד מהם שימושים שונים וכמובן גם מחיר שונה. כך גם בעולם המנופים- לכל סוג של מנוף ולכל משימה והאתגרים שהיא מציבה, יש מחיר שונה.
יחד עם זאת, ננסה לעשות מעט סדר בבלאגן. השכרת מנוף לצורך הרמת ציוד תהיה החל מ-300 ₪ לשעת עבודה. אם תשכרו את המנוף ליום עבודה שלם- המחיר יהיה החל מ-2500. יש לציין כי מחיר זה כבר כולל את מפעיל המנוף, השולט על המנוף ומוסמך לבצע פעילות זו.

השכרת מנוף סל אדם, עליו בעלי מקצוע או אנשים יכולים להסתובב בבטחה ולבצע מגוון פעולות, תהיה החל מ-450 לשעת עבודה, כאשר גם כאן, השכרה לשעות רבות ואפילו לכמה ימים, תוזיל יחסית את המחיר לשעה.
השכרת מנוף להעברת חומרי בניין במשקלים גבוהים אך עדיין סבירים של 500 קילוגרמים עד טון, תעלה כ-350 ₪ לשעת עבודה, כאשר ניתן לתמחר גם לפי כמות (למשל, כמות הבאלות חומר שיש לעלות) וכן על פי תמחורים אחרים, כגון בעת פינוי פסולת משיפוץ דירה ע"פ מטר מעוקב של פסולת. שאלו, השוו ובחרו את המחיר המשתלם ביותר, כמובן, בלי להתפשר על איכות ומקצועיות החברה.

השכרת מנופים להעברת משקלים כבדים מאוד של 10 טון ומעלה, הם כבר עניין אחר לגמרי והם כבר מותקנים על גבי משאית סמיטריילר או משאית כבדה אחרת. המחיר לשעת השכרה במקרה זה יהיה החל מ-4000 ₪ ליום עבודה.

ראו גם: מנוף הרמה מחיר

תא נהג מנוף

מה שבטוח- ביטוח

הרמת ציוד באמצעות השכרת מנוף נחשבת לעסק בטוח מאוד, במיוחד אם אתם עובדים באמצעות חברה מקצועית, מוסמכת ומיומנת. בתחום מעבר הדירה למשל, ישנו פער עצום בין העברת התכולה באמצעות מנוף, לבין החלופה של העברת הדירה באמצעות סבלים בידיים. המנוף מגיע עד לפתח המרפסת ומשם מוכנסים או מוצאים הדברים, גם הכבדים והגדולים ביותר, בצורה קלה, חלקה מהירה ובטוחה והם לא נפגעים בעת התהליך, כפי שקורה לרוב במעבר על ידי סבלים.

ועדיין, הרכוש שלכם יקר לכם מכל הבחינות ולכן ראוי שהוא יהיה גם מבוטח. דרשו זאת מהחברה. רוב החברות הגדולות והאמינות, יציעו לכם ביטוח כחלק מן השירות. אם לא, הוסיפו סכום מועט זה ותזכו בראש שקט.

מנוף באתר בניה

אל תתפשרו על חברה איכותית

אולי הטיפ החשוב ביותר. אתם רוצים שהפרויקט, העבודה או המשימה שלכם תתבצע באופן מושלם. לצורך כך אתם חייבים חברה מיומנת ומנוסה, היודעת איך לעבוד בגובה עם מספר כלים ומספר משימות משתנות. חברה איכותית מחויבת ללקוחותיה עם מנופים מתקדמים, מתוחזקים כיאות ובעלי צוות מיומן. ועוד לא דיברנו על חשיבות ההסמכות שהעובדים והחברות צריכים לעבור והאישורים שהם צריכים לתקף. בקיצור, זה לא עסק יקר, אז תשקיעו בטוב ביותר.

רוצים לשמוע עוד? רוצים להתייעץ? נשמח לעמוד לשרותכם. אנחנו ב'מרכז המנופים' וותיקים, מיומנים ובעלי ידע רב בתחום השכרת מנוף מכל סוג שהוא. נשמח לרתום ולתרום מנסיוננו למענכם.