המדריך המלא של שירותי מנוף

תוכן עניינים

כאשר אנו עוסקים בעולם שירותי מנוף, אנו עוסקים בעולם ומלואו. להבדיל אלף אלפי הבדלות, זה כמו להגיד שאני מחפש שירותי רפואה. באיזו דיסיפלינה? מה הצורך? היכן כואב? מה התהליך שעלי לעבור? הגדרה כוללת אינה מספיקה לא בדוגמא שנתנו ולא בעולם שירותי מנוף.

כדי לבחון את מהות שירותי מנוף לו אתם זקוקים בדיוק, יש צורך להגדיר באופן מדוייק כמה פרמטרים עיקריים. כך, תוכל חברת המנופים לספק לך שירותי מנוף מותאמים, שיענו על הצורך שלך ויאפשרו לך פתרון אפקטיבי ויעיל תוך חיסכון כספי. מומחי 'מרכז המנופים', העוסקים שנים רבות בתחום, כבר ראו ושמעו הכל. עכשיו הם פה כדי להדריך אותך טוב יותר ולתת לך את ההגדרות שיעניקו לך שפה משותפת מיטבית.

freepik

צורך.

אחד הדבר יםהחשובים ביותר הוא להגדיר את הצורך בשלו אתה הולך לשכור שירותי מנוף. האם המטרה היא להעביר דברים לגובה או דווקא להוריד? האם צפוי מטען כבד לעלות על המנוף כך שנצטרך מנוף זרוע? האם נרצה להעביר דירה ונשתמש במנוף הרמה או שיש רק צורך להעלות אנשים ופועלים לעבודה בגובה ונצטרך לשכור מנוף סל אדם, שיספק ביטחון ויציבות בשעת העבודה. הצורך מגדיר אם כן, את סוג המנוף ואת הפתרון הייעודי שהוא יציע.

מיקום ונגישות

להיכן בדיוק המנוף צריך להגיע והיכן הוא אמור לפעול. דגש רב יש לשים לב לדרכי ההגעה לנקודת המטרה, הן מבחינת הכבישים אל המקום, הן מבחינת חניה והן מבחינת מיקום אפשרי להצבת המנוף בעת העבודה בסמוך ליעד. כך למשל, אם כדי להגיע לרחבה ממנה יפעל המנוף יש צורך להשתחל בשביל צר, לא נזמין מנוף המורכב על משאית.

אם אין מקום להעמיד את המנוף בשעת פעולה בצד הקרוב לבית, נוכל להעמידו רחוק יותר אולם אז נצטרך לקחת בחשבון הזמנת מנוף עם זרוע המגיעה לטווחים גדולים יותר ומגשרת לנו את הפער שבין המיקום הנוכחי לזה האופטימלי. כאשר אנו מדברים על נגישות יש להביא בחשבון גם עצמים שיכולים להפריע לפעולת המנוף, כגון עצים, עמודי חשמל ותשתית, גדרות וחומות ועוד. יתכן, ומנוף הרמה ישר אינו מתאים למשימה ונצטרך מנוף זרוע מפרקי, שינווט בין המכשולים.

גובה.

מהות המנוף- עבודה בגובה. ישנם סוגים רבים של מנופים ובתוכם עצמם יש כמה סדרות המתוכננות להגיע לגבהים שונים. מנוף יכול להציע זרוע המגיעה רק ל-15 מטר ומנוף דומה לו יציג זרוע המגיעה עד ל-60 מטר. מכיוון שרובנו לא נדע להעריך במדויק את הגובה במטרים של קומה עשירית, למרות סטנדרט בניה של כ-3 מטרים לקומה, מומלץ להשאיר חישובים אלו למומחים של חברת המנופים.

כן יש להביא בחשבון את לובי הבניין, שלעיתים הוא כפול ויותר בגובהו וכן לציין במידה וישנם חצאי קומות או קומות בהם איש לא מתגורר, ומיועדים לשטחי ציבור. בכל מקרה, מכיוון שגובה המנוף המקסימלי משפיע גם על מחירו, מומלץ להקפיד על נקודה זו. אין צורך שתשקיעו כסף במנוף שאתם לא צריכים לעשות שימוש במלוא גובהו ולהפך, אל תתקעו בין שמים לארץ עם מנוף שלא מספיק גבוה להרים את תכולת הדירה עד לקומה המיועדת.

משקל.

אם הגובה משמעותי, למשקל, משקל לא פחות חשוב. המשקל, או כפי שהוא נקרא 'כושר הנשיאה של המנוף' קובע גם הוא את סוג המנוף ובעיקר את הפלטפורמה עליו המנוף יבוא ואת הכלים והעזרים שהיא צריך להשתמש בהם.

מבחינה פיזיקלית, כדי שהמנוף יוכל להרים לגובה משקל רב, בלי להתהפך, הוא זקוק למשקל נגדי שיצור איזון. לכן, אם המשקל צפוי להיות כבד מאוד, נדרוש משאית כבדה ואם המשקל נמוך יחסית- גם טנדר יספיק. המשאית או הטנדר לבדם יכולים שלא להספיק ולכן לעיתים נדרש גם להוספת משקל על הבסיס או לחיזוק הבסיס על ידי רגלי ייצוב שיצאו מן המרכב וינעצו בקרקע, כאשר בכך הם מפעילים נקודות עיגון למשטח היציב.

לא מעט פעמים שמענו על קריסת מנופים באתרי בניה. אמת, רוב המקרים עוסקים במנופי צריח הגדולים, שאינם בשימוש יומיומי אלא אצל קבלני בניה גדולים. אך עדיין, יש להביא לכדי תשומת לב מירבית את נושא המשקל. ברבים מהמקרים, לא תדעו להעריך את המשקל. קל להעריך 30 שקים של 5 קילו מלט כ"א. קשה הרבה יותר להעריך משקלם של ספה, שזלונג, שולחן פינת אוכל ומזנון. גם במקרה זה, התייעצו עם מומחי חברת המנופים.

פרק הזמן

לכמה זמן תצטרכו את המנוף? העברת דירה באמצעות מנוף הרמה, אינה לוקחת זמן וזהו גם יתרונה המרכזי. גם עבודות עם מנוף סל אדם כמו גיזום או תליית דברים לא אמורים לקחת פרק זמן נכבד. גם הצבת מכולה או מבנה יביל, למרות משקלם העצום, יכולים להיעשות בפרק זמן קצר.

לפיכך, ניתן להשכיר את המנוף לכמה שעות בודדות. מנגד, אם בסל צפויים לעבוד שיפוצניקים, המחליפים זגוגיות לכל הבניין, המנוף ישמש עבורם לכמה ימים. כמובן, שהמחיר לתקופה ארוכה יחסית, ייתן מחיר זול יחסית בחלוקה לימים, אולם חשוב שתבינו האם אתם באמת זקוקים לאקסטרה זמן הזה.

מחיר

מחיר הוא מרכיב חשוב בכל עסקה בוודאי בעת השכרת שירותי מנוף. המחיר נגזר כמובן מכל המשתנים והסוגיות שהצגנו. ככל שהדרישות מהמנוף גדולות יותר- גם המחיר יהיה גבוה יותר. ניתן לומר כי מחיר ממוצע של מנוף ממוצע בעבודה ממוצעת יהיה בין 300-500 ₪ לשעה. מחיר זה כולל מנופאי שיתפעל את המנוף. במידה ואתם מיומנים בהפעלת מנוף או שיש ברשותכם את האישורים המתאימים לכך, תוכלו לשכור את המנוף בלבד ולהפעילו בעצמכם.

ולמרות כל הנכתב לעיל ולמרות ששלל העצות שנתנו, שתפקידם לחסוך לכם כסף, אנו מפצירים בכם שלא לראות במחיר את חזות הכל. לא זה המקום לעגל פינות בשביל לחסוך כמה שקלים או לשכור חברה פיראטית או לא מקצועית, כדי להישאר עם כסף לפלאפל. הסיכון והנזקים שיכולים להגרם לכם, לסובבים אתכם ולרכוש שלכם, גדולים מאוד במקרה זה. אל תדאגו, חיסכון יהיה לכם בכל מקרה והוא יבוא לידי ביטוי הן בתחום הכספי והן בתחומי זמן, האנרגיות והשקט הנפשי.

בטיחות

כפי שציינו בסעיף הקודם, זהו אולי הדבר החשוב ביותר ובמיוחד עבורכם. בסופו של דבר, אתם לעיתים  אלו שתהיו על המנוף או כל רכושכם היקר לכם. תחום המנופים הקלים והניידים, שאינם באתרי בניה, נחשב בטוח מאוד, הרבה יותר מתחומים אחרים אבל הוא נעשה כזה אודות להקפדה על נהלים ברורים, שמירה על כשירות שנתית של המפעילים וכן אחזקה ראויה ובדיקה תקופתית של המנופים.

חברת המנופים

כאן טמון הסוד הגדול של נושא הבטיחות ושל הצלחת הפרויקט או המשימה שלכם. חברה רצינית, מנוסה ומיומנת יודעת ומכירה את כל הנדרש על מנת להגיע לתוצאה איכותית מבלי לפגום כהוא זה בפרמטרים חשובים. חברה כזו גם תכיר רגישויות שונות של הרשויות וכן תדע לתרגם מהשפה שלכם לשפה מקצועית את הדברים הקריטיים ולהעריך נכון, מתוך ניסיונה הרב,  לאיזה מנוף אתם זקוקים באמת.

דגש נוסף יש לתת על עוצמתה של החברה הן בתחום הפריסה הארצית והן בתחום צי המנופים שברשותה. חברה בעלת מנוף אחד, לא תהיה זמינה לכם תמידית מהרגע להרגע ולצערנו, גם תנסה לאלתר עם המנוף היחיד שלה, פתרונות עבור צרכים הדורשים מנוף אחר. חבל ובסופו של דבר גם עולה בכסף.

יש לכם שאלות נוספות? נשמח לענות על הכל ולכולם. התקשרו למומחים של 'מרכז המנופים', כדי שתרגישו הרבה יותר בטוחים.