בזרוע נטויה – היתרונות העצומים של מנוף זרוע

תוכן עניינים

עולם המנופים הולך ותופס מקום גדול ונרחב יותר בתקופה האחרונה. בעוד בעבר, הענף התמקד רק בעגורניי ענק קבועים שהיו מוצבים באתרי בניה, הרי שכעת הוא מציע שלל מנופים, בשלל גדלים ולשלל משימות. התפתחות זו נבעה, הן מתהליך של מזעור הכלים והתאמתם למשימות מודרניות וייעודיות  והן מהכנסת טכנולוגיות מתקדמות. מנופי הזרוע הם חלק מן המנופים המתקדמים ומומחי 'מרכז המנופים' כאן כדי לפרוש בפניכם את יתרונותיהם.

freepik

מהו מנוף זרוע?

מנוף זרוע הינו מנוף אשר מתנייע על משאית או כלי רכב קטן יותר, כמו טנדר, נגרר ממונע או אפילו רכב חשמלי קטן, אשר מיועד למשימות של העלאת והנפת ציוד או מטען במשקל רב. עצם היותו מתנייע מעל גבי רכב, הופכים אותו בניגוד למנופי הענק הסטטיים, לכלי יעיל וגמיש, היודע להתאים את עצמו לשלל סיטואציות, מיקומים ופרויקטים.

את הכינוי מנוף זרוע, קיבל המנוף אודות לזרוע המפרקית והמתקפלת שלו, אשר מתארכת ומתקצרת לפי דרישה ונעה לכל צד, ממש כמו זרוע אנושית. כאשר היא מקופלת, הזרוע יכולה להיות מונחת על כל אורך המשאית ולא לבלוט ממנה. כאשר היא נמתחת, הזרוע יכולה להגיע גם לגובה של כ-50 מטר ואף למעלה מכך.

הנפת משקל עצום בן רגע.

למנופי הזרוע יש יכולות של הנפת, העלאת, הרמת והנפת משקלים גבוהים במיוחד או חריגים, גם בצורה שאינה אנכית בלבד. כך למעשה, יכול מנוף הזרוע לגשר על פערים גבוהים גם בגובה וגם במרחק, בטווח קצר מאוד. יתרון זה מאפשר למנוף הזרוע גמישות מרבית ובכך פותחת לו שלל משימות.

לשם הדוגמא, מנוף הזרוע לא רק ייתן פתרון, במידה וצריך להניף משהו לקומה תשיעית אלא גם אם צריך להניף משהו ממפלס אחד לשני. בנוסף, אם נרצה להניף משהו בין 2 משטחים בני אותו הגובה, למשל חבילות ענק של מרבדי דשא, מהרחוב לחצר הגינה של בית משותף, כאשר יש חומה או גדר החוצצת ביניהם, מנוף הזרוע פשוט יאפשר לדלג על המחיצה ממעל ולהניח את חבילות המרבדים מהעבר השני.

מה אפשר להניף במנופי הזרוע?

הטכנולוגיה הייחודית של מנופי הזרוע מאפשרת להם להניף כל דבר. למעשה, אתם יכולים להחליט על הפונקציונליות של המנוף. בקצה הזרוע ניתן להתקין שלל אביזרים שיהיו מיועדים ספציפית למשימה. כך, ניתן לתלות ווי הרמה, מחברים שיתחברו ישירות למטען, רצועות שיכרכו סביב המטען, שרשראות הנפה וכן משטחי הרמה עליהם ניתן להניח ציוד ואפילו סלים, בהם יכולים לנוע פועלים בבטחה עם כלי העבודה שלהם ולבצע מתוכו שלל עבודות הדרושות בגובה, ומקומות חיצוניים לבניינים.

כך, יכול המנוף להרים משטחי בלוקים ואריחים, חבילות מלט ומשטחי בטון, באלות של חול, חצץ או כל חומר אחר הקשור לבניה ממש. כמו כן, הוא יכול לשאת חומרי בניין משלימים ועדינים יותר כמו זכוכיות גדולות, רעפים, מערכות מיזוג ועוד. גם בתחום החקלאות והגינון הביתי, משמש מנוף הזרוע לרוב, הן בגיזום והן בהנפת מטענים כמו חבילות תבואה, משטחי דשא, באלות של אבני טוף ואדמה ועוד ועוד.

המנוף מסוגל גם לשאת דברים כבדים יותר או בעלי נפח כולל עצום. כך, אפשר בעזרתו להעביר מכולות או מבנים יבילים גדולים. הוא מניף אותם אלא על מהמשאית ופשוט מניח אותם במקום שייעדו עבורם, בצורה קלה, מהירה ויעילה, החוסכת כסף ומשאבים רבים.

מנוף זרוע בשירות מעבר הדירה

לאחרונה, גבר השימוש במנופי זרוע גם בתחום העברות הדירה. מה שבעבר היה נחלתם של סבלים בחברות הובלה ועם הזמן עבר לשימוש במנופי ההרמה היעילים והמהירים, מקבל כעת חיזוק נוסף בדמותם של מנופי הזרוע. היתרונות של מנוף הזרוע בעת העברת דירה, נעוצים ביכולת המפרקית שלו, המעניקה אפשרות למסלול זוויתי יותר בין בסיס המנוף לחלון הדירה או המרפסת ובכך עוזרת להתגבר על מכשולים אופציונאלים בגישה ליעד.

בכך, ניתן להעמיס תכולה של דירה שלמה במהירות ממשאית ההובלה, ישירות אל פתח הבית או מפתח הבית ישירות למשאית, בצורה קלה ומהירה החוסכת כסף, כח אדם ודאגות רבות לשלמות הציוד, שלא נצרך לעבור בדרך החתחתים שבתוך הבנין עצמו. כיום חברות הובלה רבות כבר עושות שימוש במנוף זרוע שהם רכשו ובמקרים אחרים, ניתן להשכיר את המנוף עם המנופאי לבד ושהוא יעבוד בשת"פ עם חברת ההובלות.

זה הקטן גדול יהיה

הגודל המשתנה והלעיתים מצומצם, בתוספת המפרקיות והגמישות היחסית של מנוף הזרוע הם אלו שגם הופכים אותו לאידיאלי לעבודה בתוך מתארים עירוניים וצפופים. הזרוע המפרקית יכולה לצודד את עצמה בטווחים קרובים ורחוקים ובכך להימנע מהתנגשות עם בתים אחרים במתווה צפוץ של בתי או בתשתיות כמו עמודי חשמל, עצים וכד' והרכבים עצמם, מסוגלים להשתחל גם למקומות צרים, כולל לחניות אחוריות של מבנים.

כדי להעניק למנוף הרבה יותר כח הטענה והנפה, שלא יבואו על חשבון הבטיחות, מותקנים ע"ג הפלטפורמה המתנייעת, במקרה זה משאית, שלל עזרים. בין השאר, יש למנוף רגלי ייצוב הנפרשים מצדדיו ובעצם מעגנים אותו טוב יותר לקרקע. בכך, הם גם מורידים לחץ ומשקל מצמיגי המשאית שאינם חזקים או יציבים כמו הקרקע. בנוסף, על חלק מן המנופים, ניתן לשים משקל נוסף על המשאית עצמה, שישמש כמשקל נגד למנוף ובכך יעלה את היציבות שלו.

יכולות המנוף, נמדדות באופן בסיסי, ע"פ נוסחא המכלילה את יכולת המנוף להרים משקל מסויים למרחק של מטר אחד. כך מנוף של 500 ק"ג/למטר, מסוגל להניף 500 ק"ג למטר אחד ומנוף של 4 טון/ למטר יניף 4 טון למטר אחד. כמובן, שככל שנרצה להניף למרחק גדול יותר, המשקל עצמו שהמנוף מסוגל להניף -יפחת וזאת משקולי בטחון. מפעילי מנוף מנוסים, יודעים לשקלל ולקבל החלטות ע"פ נוסחאות אלו, כדי להעניק למנוף יציבות מחד ובטיחות מקסימלית מאידך.

מנופאים מנוסים לא רק קריטיים בנושא טווחי הביטחון. ככלל, לשכירת מנוף זרוע, כמו לכל שכירת מנוף מכל סוג שהוא יש כלל אצבע אחד מרכזי והוא שכירת חברה אמינה, מיומנת ומנוסה. עולם המנופים התפתח מאוד בשנים האחרונות ולמרות יציבות שיא בנושא הבטיחות, עדיין יש לזכור כי המדובר בכלים ממונעים העובדים בגובה.

לכן, לניסיון, האמינות והמקצועיות של חברת המנופים אין תחליף. כמו כן, חובה לבדוק כי לחברת המנופים יש את כל האישורים הרלוונטיים, ואישורי עבודה בגובה וכי המנופים השונים עוברים טסטים תקופתיים, הבוחנים את כשירותם.

מחיר מנוף זרוע

המחיר של מנוף זרוע, נקבע על פי גודל המנוף שבו אתם חפצים ויכולותיו המקסימליות. כפי שהסברנו, אין צורך להביא מנוף המיועד ל-40 מטר, כדי להעביר דירה לקומה שלישית. אם תבחרו בחברה מקצועית ואמינה, אנשיה ידעו להתאים עבורכם את המנוף המושלם לצרכיכם, כדי שלא תזרקו כסף לחינם.

כמו כן חשוב לתת לאנשי המקצוע בחברה שלל פרטים על היעד ודרכי הגישה אליו- כדי לסכם מחיר מראש, בלי הפתעות בהמשך. בכל אופן, מחירו של מנוף זרוע ממוצע, נע בסביבות 300 ₪ לשעת עבודה, כאשר ניתן להשכירו ליום שלם ולהפחית במעט את המחיר לפי שעה.

אנחנו מקווים שחשיפת הטפח על עולם מנופי הזרוע סייעה לכם לקבל תמונת מצב ברורה יותר. בכל שאלה או בקשה כמו גם הדרכה על התאמת מנוף למשימה שלכם, צוות מומחי 'מרכז המנופים' ישמח לעמוד לשרותכם ולענות על שאלותיכם.